ایرنا - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحله دوم سهام عدالت خبرنگاران و اصحاب رسانه آماده واگذاری است. احسان قاضی‌زاده با اعلام این مطلب اظهار داشت: خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که در مرحله دوم سهام عدالت ثبت‌نام کرده‌اند، برای دریافت سهام خود می توانند به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استانی برای دریافت سهام عدالت خود باید به اداره کل ارشاد استان مربوطه مراجعه کنند. مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ادامه داد: مرحله نخست ثبت‌نام خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای دریافت سهام عدالت از اردیبهشت‌ماه سال ۸۸ آغاز شد که در این مرحله هشت هزار نفر ثبت‌نام کردند. قاضی زاده افزود: از این تعداد، دو هزار و ۳۰۰ نفر سهام خود را از سایر نهادها و دستگاه‌ها دریافت کرده بودند که از فهرست ثبت‌نامی اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی حذف و در نهایت، پنج هزار و ۷۰۰ نفر واجد دریافت سهام عدالت شدند. این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سهام عدالت این افراد، اسفند ماه سال گذشته واگذار شد، گفت: پس از واگذار سهام عدالت به افراد ثبت‌نام شده در مرحله نخست، متوجه شدیم که برخی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران موفق به ثبت‌نام در مرحله نخست نشده‌اند. وی تصریح کرد: بنابراین، افراد باقی مانده که شامل دو هزار نفر بودند تا مهر ماه امسال ثبت‌نام شدند و سهام ۴۴۰ نفر واگذار شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اکنون نیز سهام یک هزار و ۵۶۰ نفر از افرادی که در مرحله دوم ثبت‌نام کرده بودند، آماده واگذاری است که از این تعداد، ۸۶۰ نفر مربوط به استان تهران و ۷۰۰ نفر مربوط به سایر استان‌های سراسر کشور است. قاضی زاده همچنین درباره اعطای هدایای ریاست‌جمهوری به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: مرحله نخست فهرست اسامی که حدود هشت هزار و ۳۰۰ نفر بود به نهاد ریاست‌جمهوری ارسال شده و دستور رییس‌جمهوری مبنی بر واریز مبالغ، صادر شده است. مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رییس‌جمهوری برای ۹ هزار و ۲۰۰ نفر مجوز واریز مبالغ را صادر کرده است که فهرست دوم نیز به تدریج ارسال خواهد شد.