گروه بورس - نام سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران تغییر کرد. به گزارش خبرنگار ما، در مجمع فوق‌العاده سرمایه‌گذاری بانک ملی که عصر روز گذشته در تالار وزارت کار برگزار شد، سهامداران از میان ۴ پیشنهاد با تغییر نام سرمایه‌گذاری بانک ملی به شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی موافق کردند. بنابراین گزارش، در این جلسه از میان ۴ عنوان گسترش سرمایه‌گذاری کوثر، گسترش سرمایه‌گذاری آپادانا، گسترش سرمایه‌گذاری توسعه و در نهایت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، پیشنهاد چهارم مورد تایید صاحبان سهام شرکت قرار گرفت. این گزارش می‌افزاید: با تصویب صاحبان سهام «وبانک»، نام این شرکت ۳۲۲ میلیارد تومانی از سرمایه‌گذاری بانک ملی به سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی تغییر کرد، گرچه سازمان بورس و اوراق بهادار، باید این عنوان جدید را تایید کند.

با تغییر نام سرمایه‌گذاری بانک ملی نخستین گام برای واگذاری بلوک ۶۷ درصدی «وبانک» احتمالا به بنیاد تعاون ناجا برداشته شد.

خبرهای رسیده از واگذاری قریب‌الوقوع این بلوک احتمالا با قیمت ۳۰۰ تومان حکایت دارد. از هفته گذشته هم جابه‌جایی‌های بلوکی از سوی مدیریت سرمایه‌گذاری بانک ملی و «وبانک» آغاز شده که بر اساس آن همه سهام متعلق به سرمایه‌گذاری بانک ملی در پرتفوی این شرکت متمرکز خواهد شد تا این بلوک بدون هیچ مشکلی واگذار شود.

پیش از این بیشتر تحرکات و خرید و فروش‌های سهام مجموعه بانک ملی از سوی توسعه ملی در بازار صورت می‌گرفت و با تغییر نام این شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری به گروه توسعه ملی، در عمل از این پس مجموعه توسعه ملی به عنوان بازوی بانک ملی در بورس تهران نقش‌آفرینی خواهد کرد.