گروه بورس - هیات واگذاری فروش ۱۰۰ درصد سهام «گروه هتل‌های هما» و «ایران‌ ایرتور» را از طریق فرابورس تصویب کرد. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان خصوصی‌سازی، هیات واگذاری در جلسه این هفته خود واگذاری سهام ۸ شرکت دولتی را به تصویب رساند.

بر این اساس واگذاری ۴ شرکت از زیرمجموعه‌های «ایدرو» از طریق بازار فرابورس و با شرایط نقد و اقساط از مصوبات مهم مجلس این هفته هیات واگذاری بود.

این شرکت‌ها شامل دو درصد سهام شرکت «فرابورس ایران» به صورت نقد از طریق فرابورس، ۷/۳۸ درصد سهام شرکت «توسعه بازرگانی برنا» (ایدرو) به صورت نقد از طریق فرابورس، ۴۹ درصد سهام شرکت «گسترش مواد پیشرفته» به صورت نقد و اقساط از طریق فرابورس و ۹۲/۷۶ درصد سهام شرکت «پژوهشکده سیستم‌های پیشرفته صنعتی» به صورت نقد و اقساط از طریق مذاکره هستند.

همچنین واگذاری ۱/۲۵ درصد سهام شرکت «مهندسین مشاور نیرو» از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی ساتکاب به صورت نقد و اقساط از طریق مذاکره به تصویب رسید.

از سوی دیگر واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت «ایرتور» به صورت نقد و اقساط از طریق فرابورس و ۱۰۰ درصد سهام شرکت «گروه هتل‌های هما» هر دو از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به صورت نقد و اقساط از طریق فرابورس مورد تایید اعضای هیات‌واگذاری قرار گرفت.

در نهایت هم فروش ۴۲/۱۰ درصد سهام شرکت «پشمبافی جهان» از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادرتخصصی سازمان خصوصی‌سازی به صورت نقد و اقساط از طریق مزایده مصوب شد.

همچنین اساسنامه شرکت پالایش نفت امام خمینی (شازند اراک) نیز در جلسه این هفته هیات واگذاری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.