گروه بورس - با معامله ۲۲ قرارداد «وغدیر» آبان، ۳۰ قرارداد از این نماد وارد دوره تحویل و تسویه شد. به گزارش خبرنگار ما، معامله‌گران در آخرین روز معاملاتی نمادهای غدیر، «ومعادن» و «کچاد» تنها شاهد معامله در نماد «وغدیر» بودند. بر این اساس معامله ۲۲ قرارداد «وغدیر» کاهش قیمت سه ریالی را تجربه کرد تا قیمت تسویه این قرارداد به مبلغ سه هزار و ۲۰۸ ریال کاهش یابد. بر این اساس امروز خریداران باید به منظور خرید سهام، وجه قرارداد را به حساب کارگزاری‌ها واریز کنند. این در حالی است که «ومعادن» در آخرین روز معاملاتی بدون خرید و فروش بود و دو قرارداد این نماد وارد دوره تسویه شد.

از سوی دیگر «وپارس» و «وکار» آبان‌ماه نیز آخرین روز معاملاتی خود را در معاملات امروز سپری خواهند کرد. «وپارس» آبان روز گذشته شاهد معامله دو قرارداد به ارزش ۵۷ میلیون و ۵۴۴ هزار ریال بود که با افت قیمتی ۳۵ ریالی مواجه شد. همچنین قیمت تسویه «وپارس» آبان به مبلغ دو هزار و ۹۸۰ ریال رسید.

به نظر می‌رسد دو عرضه اولیه ابتدای هفته در بازار نقدی سهام، توجه معامله‌گران آتی را به خود معطوف ساخته تا جایی که با بسته شدن قراردادهای فولاد و فملی آبان، در معاملات دیروز با وجود تقاضای خرید در قراردادهای دی و اسفند این دو نماد، معامله‌ای انجام نشد.

ورود قراردادهای جدید از ۲۹ آبان

از سوی دیگر اطلاعیه روزهای معاملاتی قراردادهای آتی شرکت‌های پتروشیمی خارک، بانک ملت، مخابرات و گروه دارایی سبحان با سررسید ماه‌های دی و اسفند منتشر شد.

اولین روز معاملاتی قراردادهای آتی ماه‌های دی و اسفند این ۴ شرکت روز شنبه ۲۹ آبان‌ماه خواهد بود. همچنین آخرین روز معامله این قراردادها برای سررسید دی‌ماه در تاریخ ۲۶ دی‌ماه و برای سررسید اسفندماه در تاریخ ۲۲ اسفند اعلام شده است.