قراردادهای «وکار» معاملات دیروز بورس آتی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ما، دیروز تمامی قراردادهای «وکار» برای آبان، دی و اسفندماه شاهد انجام معاملاتی در درصد مثبت بودند تا جایی که تنها نمادهای مثبت دیروز بازار را به نام خود ثبت کردند. معامله دو قرارداد «وکار» دی‌ماه موجب رشد ۱۵۶ ریالی این نماد شدند.
همچنین دو قرارداد «وکار» اسفند افزایش 98 ریالی قیمت این نماد را به همراه داشت و یک قرارداد «وکار» آبان شاهد رشد یک ریالی قیمت بود. به این ترتیب قیمت تسویه «وکار» دی به 4 هزار و 79 ریال، «وکار» اسفند به مبلغ 4 هزار و 200 ریال «وکار» آبان‌ماه به 4 هزار ریال رسید. در همین حال به نظر می‌رسد دیدگاه معامله‌گران آتی برای قراردادهای اسفندماه بسیار خوشبینانه است؛ تا جایی که نه تنها «وکار» اسفندماه با اختلاف قیمتی 8 درصدی با قیمت امروز «وکار» در بازار نقدی دادوستد می‌شود، بلکه «فملی» اسفند نیز با رسیدن به قیمت 9380 ریال شاهد اختلاف 9 درصدی قیمت با قیمت نقدی این سهام است.
نگاه مثبت معامله‌گران بازار آتی به قراردادهای بلندمدت‌تر می‌تواند موجب عمیق شدن معاملات این بازار شود تا جایی که از تحولات بازار سرمایه تاثیر‌پذیری کمتری داشته باشند.
این در حالی است که دیروز «فملی» اسفندماه با نوسان منفی 95/2 درصدی دادوستد شد.
دیروز ۱۰ قرارداد «فملی» اسفندماه به ارزش ۲۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال معامله شد که کاهش ۲۸۵ ریالی برای این قرارداد را در پی داشت.
«وپارس» آبان‌ماه دیگر قرارداد معامله‌شده دیروز بود که با نوسان منفی 4/3 درصدی به کار خود پایان داد. قیمت تسویه دیروز این نماد با کاهش 105 ریالی به مبلغ دو هزار و 985 ریال رسید.
به نظر می‌رسد معامله‌گران بورس آتی امروز و قبل از آغاز دوره تحویل نمادهای آبان‌ماه، شاهد معاملات پرحجمی باشند.