جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده (نوبت دوم) شرکت توسعه معادن روی ایران (سهامی عام) روز یکشنبه 16 آبان‌ماه راس ساعت 10 صبح با حضور 171 نفر از سهامداران که معادل 468،466،532 سهم و 614/42 درصد بود، در محل سالن اجتماعات هلال احمر زنجان تشکیل شد.

دستور این جلسه انتخاب اعضای هیات‌مدیره جدید برای اداره شرکت در دو سال آینده بود. با انتخاب هیات رییسه‌ای شامل: مهندس محمد ابراهیم فروزنده به عنوان رییس جلسه، عباس آرگون و سید مهدی عالی نژاد به عنوان ناظران و ولی نادی قمی به‌عنوان دبیر، جلسه رسمیت یافت. همچنین در این مجمع نماینده سازمان بورس اوراق بهادار آقای امینی و شاه‌محمدی به نمایندگی از موسسه حسابرسی خبره حضور داشتند.
براساس تصمیمات صورت گرفته شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان، شرکت سرمایه‌گذاری تجلی سامانه، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، شرکت تدبیرگران آتیه ایرانیان و شرکت نگین ساحل رویال به‌عنوان پنج عضو حقوقی هیات‌مدیره شرکت انتخاب شدند که متعاقبا نماینده حقیقی از سوی شرکت‌های یادشده معرفی خواهد شد.
پیش از رسیدگی به دستور این جلسه دکتر نتاج رییس هیات‌مدیره شرکت توسعه معادن روی ایران با تشکر از خدمات و تلاش‌های هیات‌مدیره محترم شرکت، سهامداران، مدیران، مهندسان، کارگران و کارکنان شایسته گروه برای ‌توفیق و تعالی این مجموعه بزرگ صنعتی و تولیدی آرزوی موفقیت کرده و گفت: در طول دو سال حضور در هیات‌مدیره این شرکت عملکرد آن مثبت بوده و این عملکرد هم به لحاظ کمی و کیفی قابل قبول و دفاع است.


وی ادامه داد: به‌رغم کمبودهای موجود که به‌صورت ناخواسته به عملکرد شرکت تحمیل می‌شد، مانند عدم دریافت کافی و به موقع مواد اولیه، این شرکت توانست هم در صحنه داخلی و هم بین‌المللی خوش درخشیده و در تابلوی بورس نیز به جایگاه مناسبی دست یابد.
همچنین در این مراسم مهندس محمد ابراهیم فروزنده مدیرعامل گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران و رییس جلسه نیز با تشکر از عملکرد کارکنان، مدیران و تمام دست‌اندرکاران شرکت ضمن اشاره به این موضوع که بیشتر شرکت‌های زیرمجموعه در حال تولید هستند، افزود: با وجود آنکه درخصوص مواد اولیه و ماده معدنی با ضعف و کمبود روبه‌رو هستیم، اما شرکت در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است، وی ادامه داد: امیدواریم طی سفر سوم استانی هیات‌دولت به استان زنجان و با واگذاری کامل معدن انگوران به کنسرسیوم راهبران صنعت سرب و روی مشکل مواد اولیه کارخانجات نیز رفع شود. فروزنده از آماده بودن پیش‌نویس‌ها برای انجام این واگذاری خبر داد و گفت: در صورتی که این معدن واگذار شود می‌توان امیدوار بود تا با تامین مواد اولیه شرکت‌های فعال در عرصه صنعت سرب و روی بتوانند با ظرفیت کامل، تولید کنند.


گروه شرکت‌های توسعه معادن روی ایران که شعار سال 89 خود را پیشگام در توسعه، تولید، فروش و بازار سهام قرار داده است طبق ماده 3 اساسنامه شرکت در زمینه‌های ایجاد و احداث کارخانه‌های استحصال فلز روی از معادن کشور، سرمایه‌گذاری و مشارکت در کارخانه‌های تولید روی، اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری، تولید و تغلیظ مواد معدنی، واردات ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد مصرفی، لوازم یدکی مورد نیاز از خارج کشور و با تامین از داخل کشور و به‌طور کل مشارکت در سایر شرکت‌ها از طریق تاسیس یا تعهد سهام شرکت‌های جدید، خرید یا تعهد سهام شرکت‌های موجود در زمینه‌های تولید، صنعتی، طراحی مهندسی مطالعاتی و تحقیقاتی، خدماتی و هر گونه امری بنحوی که با فعالیت‌های فوق مرتبط باشد، فعالیت می‌کند.

همچنین این شرکت مبادرت به انجام کلیه امور و عملیات صنعتی، معاملات مالی، اخذ تسهیلات اعتباری و وام از بانک‌ها، صادرات و واردات کالاهای مجاز بازرگانی، اخذ نمایندگی از سایر شرکت‌های داخلی و خارجی و اعطاء به نمایندگی‌، اقدام به عملیات بازرگانی موضوع قانون تجارت و سایر قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای تحقق اهداف شرکت لازم یا مفید به نظر برسد و جهت تامین اهداف و موضوع شرکت ضرورت داشته باشد، می‌کند.