آرین پاک
سایت کدال به منظور اطلاع‌رسانی شفاف تر و سریع‌تر بورس تهران و رسیدن به استانداردهای بورس‌های بین‌المللی ایجاد شد که در این جهت گام‌های مهمی برداشته شد اما نواقصی در این سایت وجود دارد که با وجود گذشت زمان به آن توجهی نمی‌شود.

مهم‌ترین کاستی‌های سایت عبارت است از؛ عدم دریافت فایل‌ها در بعضی اوقات به خصوص در روز نخست ارائه آن، مشکل در مشاهده صفحات میانی سایت و مهم‌تر از همه کاستی‌های متعدد در فایل‌های پی‌دی‌اف که بررسی اطلاعات را با مشکل مواجه می‌کند. به طور مثال اعداد فارسی و کلمات انگلیسی در خارج از جمله قرار می‌گیرند و جمله را غیر قابل‌فهم می‌کند.
همچنین بسیاری از اعداد و جملات که طولانی تر از کادر موجود باشد خارج از کادر قرار گرفته و قابل استفاده نیستند. با توجه به موارد بالا به نظر می‌رسد راهکارهای زیر به ارتقای سایت کمک کند.
نظارت بیش از پیش بخش نظارت بورس بر اطلاعات ارسالی شرکت‌ها و اصلاح کاستی‌های آن، تلاش بیشتر در جهت نقص‌های نرم‌افزاری و مهم‌تر ایجاد سایت موازی و مستقل از کدال برای استفاده کاربران در صورت خرابی موقت اطلاعات موجود که می‌تواند کمک زیادی در شفافیت در اطلاع‌رسانی کند؛ چراکه در حال حاضر سایت seo ارسال اطلاعات را قطع کرده و سایت ایران بورس هم به کدال ارجاع می‌دهد.
واضح است که بورس در زمینه اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های خوبی داشته که نتیجه بیش از یک دهه تلاش در این زمینه بوده است اما لازم است نقص‌های موجود رفع شود تا تلاش‌های انجام شده بهتر دیده شود.
Aryanpak40@yahoo.com