گروه بورس - معاملات دیروز بورس آتی همچنان با محوریت «فملی»، به کار خود پایان داد. تاثیرگذاری بورس آتی دیروز تا جایی ادامه داشت که 14 قرارداد از این نماد به ارزش 361 میلیارد و 932 میلیون ریال دادوستد شد. در نتیجه این معاملات کاهش قیمت 237 ریالی برای «فملی» آبان‌ماه رقم خورد.

«فملی» دی‌ماه نیز شاهد معامله ۹ قرارداد به ارزش ۲۴۲ میلیون و ۹۷۳ هزار ریال بود که افت قیمتی ۲۵۱ ریالی را برای این نماد در پی داشت. این در حالی است که از ابتدای هفته آینده قراردادهای آبان‌ماه وارد مرحله تسویه خواهند شد که تاثیر زیادی بر معاملات آتی دارد. بنابراین فعالان بورس آتی در انتظار معاملات پرحجمی در نمادهای آبان‌ماه هستند اما «وکار» و «فملی» آبان‌ماه تنها قراردادهای معامله‌شده در نمادهای آبان بودند. بازار دیروز آتی شاهد حجم قابل‌توجه تقاضای فروش بود که بیشتر آن در پی بستن موقعیت‌های باز از سوی خریداران بود.
در حال حاضر فروشندگان بورس آتی را آربیتراژ کارانی تشکیل می‌دهند که در انتظار تحویل سهام هستند و حاضر نیستند قراردادهای خود را بفروشند. از سوی دیگر خریداران با انجام معاملات معکوس تمایل به خروج از بازار دارند؛ چراکه خریداران، آربیتراژ کار نیستند. این اتفاق روز گذشته به خصوص در نماد «فملی» آبان‌ماه از سوی فعالان بازار آتی دنبال شد.
«وکار» آبان و «رپارس» دی‌ماه دیگر نمادهایی بودند که در کنار «فملی» مورد توجه بازار قرار گرفتند. در قرارداد «وکار» آبان‌ماه رشد ۷۶ ریالی قیمت این نماد رخ داد تا قیمت تسویه این قرارداد به مبلغ سه هزار و ۹۴۰ ریال افزایش یابد. از سوی دیگر یک قرارداد «وپارس» دی‌ماه با ۳۶ ریال کاهش قیمت معامله شد تا قیمت تسویه این نماد در مبلغ سه هزار و ۴۰ ریال بسته شود.
در همین حال تجربه قراردادهای شهریورماه نشان داده که فشار فروش در پایان دوره تسویه قراردادها بیشتر خواهد بود و قطعا طی روزهای آینده برخورد عرضه و تقاضا در نمادهای آبان‌ماه جذاب‌تر خواهد بود.