گروه بورس - شرکت نساجی بروجرد در نیمه نخست امسال ۱۲۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. به گزارش بورس و اوراق بهادار، «نبروج» برای سال ۸۹ مبلغ ۲۸۱ میلیادر ریال درآمد حاصل از فروش پیش‌بینی کرده بود که ۴۳ درصد آن را شش ماهه محقق کرد.

این در حالی است که سود هر سهم شرکت ۱۲۶ ریال پیش‌بینی شده بود که ۱۰۶ ریال آن معادل ۸۴ درصد در نیمه نخست سال به تحقق رسید.

سود عملیاتی شرکت نیز ۳۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۲۲ میلیارد ریال آن معادل ۷۲ درصد تا شهریورماه پوشش داده شد.

شرکت در تاریخ ۱۴ مردادماه ۸۹ پیش‌بینی سود هر سهم را ۴۱ ریال اعلام کرده بود که دلیل افزایش اخیر را افزایش تعداد فروش پارچه تکمیل از ۹ هزار و ۵۰۰ متر به ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر، افزایش نرخ فروش هر متر پارچه تکمیل از ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال به ۲۰ هزار ریال و کاهش هزینه‌های مالی به دلیل تسویه تعدادی از قراردادهای تسهیلات بانکی عنوان کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال نساجی بروجرد در مقایسه با عملکرد سال قبل از ۳۵ درصد افزایش فروش، ۲۹ درصد افزایش بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته، ۲۸ میلیارد ریال افزایش سود عملیاتی و ۲۶ میلیارد ریال افزایش سود پس از کسر مالیات برخوردار است.

بنابراین گزارش هیات‌مدیره شرکت در نظر دارد ۵۰ ریال از سود خالص امسال را برای تقسیم در مجمع عمومی عادی سال ۸۹ بین سهامداران تقسیم کند.