گروه بورس- شرکت صنایع مس شهید باهنر 6 ماهه، مبلغ 57 ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرد.

براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «فباهنر» پیش‌بینی امسال را مبلغ ۱۵۲ ریال با ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل اعلام کرده است. این شرکت در همین دوره ۳۸ درصد از سود یاد شده را نسبت به بودجه پوشش داد.
«فباهنر» فروش امسال را با 35 درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل، مبلغ دو هزار و 690 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است. درآمد حاصل از فروش محصولات این شرکت در نیمه نخست سال مالی جاری معادل یک‌هزار و 76 میلیارد ریال گزارش شده است.
بر پایه این گزارش خالص درآمد (هزینه)های عملیاتی به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۵۸ ریال) معادل ۳۸ درصد از کل سود خالص پس از کسر مالیات سال مالی ۸۹ بیشتر شامل مبلغ ۱۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال (به ازای هر سهم مبلغ ۳۷ ریال) معادل ۲۵ درصد از کل سود خالص پس از کسر مالیات سال مالی ۸۹ فروش سرباره‌های ذوبی در ۶ ماه دوم سال مالی جاری است.
این شرکت اعلام کرده است که در نظر دارد مبلغ 60 ریال به ازای هر سهم را برای توزیع بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 89 پیشنهاد کند. «فباهنر» پیش از این در نظر داشت مبلغ 174 ریال را به‌منظور تقسیم سود بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی 89 پیشنهاد کند.