گروه بورس- دوره آموزش عالی مدیریت معاملات سهام و قراردادهای آتی توسط دانشکده علوم اقتصادی برگزار می‌شود. دوره آموزش عالی مدیریت معاملات سهام و قراردادهای آتی MCST توسط دانشکده علوم اقتصادی با همکاری کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار برگزار خواهد شد.

در این دوره که با حضور کارگزاران بورس و مدیران سرمایه‌گذاری صندوق‌های مشترک و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارشناسان بازار سرمایه برگزار خواهد شد، امکان حضور علاقه‌مندان به بازارهای مالی و سرمایه‌گذاران حقیقی که درصدد به‌دست آوردن ابزارهایی به‌منظور افزایش سود و کاهش ریسک هستند نیز فراهم شده است.

این دوره در چهار سطح برگزار می‌شود: دوره MCST۱ به بررسی فرضیه‌های معاملاتی، آموزش کامل تحلیل تکنیکال در بازار سهام و قراردادهای آتی کالا، بررسی شاخص‌های اقتصادی بین‌المللی و مدیریت ریسک و سرمایه می‌پردازد. دوره MCST۲ به بررسی استراتژی‌های کاربردی معاملات در بورس اوراق بهادار و استراتژی‌های کاربردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در معاملات قراردادهای آتی سکه طلا اختصاص دارد. دوره MCST۳ تحلیل موج‌های الیوت و کاربرد آمار و ریاضیات پیشرفته در معاملات سهام و قراردادهای آتی کالا را تشریح می‌کند و دوره MCST۴ به کاربرد نمودارهای شمعی، رنکو، کاگی و سه خط شکست در معاملات سهام و قراردادهای آتی کالا می‌پردازد.

در این رابطه سمینار آشنایی با دوره آموزش عالی معاملات سهام و قرارداد‌های آتی کالا فردا ساعت ۱۵ در تالار فرهیختگان دانشکده علوم اقتصادی برگزار می‌شود.