موج - شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، آماده انجام امور افزایش سرمایه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس است. مدیر خدمات امور سهامداری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به تجربه موفق شرکت سپرده‌گذاری در انجام افزایش سرمایه شرکت‌هایی نظیر بیمه دی، سرمایه‌گذاری مسکن، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی اشاره کرد.

میثم کریمی از واگذاری امور افزایش سرمایه شرکت تکین کوی به این شرکت خبر داد که این اقدام در راستای اجرای ماده ۳۷ دستور‌العمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران مصوب اول دی‌ماه سال ۱۳۸۶ انجام شده است. وی اظهار کرد: با توجه به بانک اطلاعاتی شرکت سپرده‌گذاری و همپوشانی سهامداران فاقد آدرس و شماره تماس که در زمان مجمع افزایش سرمایه شرکت تکین کوی سهامدار شرکت فوق بودند، با اطلاعات سهامداران شرکت‌های تحت پوشش خدمات سهامداری شرکت سپرده‌گذاری در سایر شرکت‌ها و بهره‌برداری از مجموعه اطلاعات نزد کارگزاران بورس، توانسته‌ایم تاکنون بیش از ۲/۷۸ درصد از گواهینامه‌های افزایش سرمایه سهامداران شرکت تکین کوی را به آدرس پستی آنان ارسال کنیم که معادل ۶/۹۶ درصد حق تقدم ارائه شده شرکت است.

وی ادامه داد: حال آنکه اگر تنها به بانک اطلاعاتی موجود در شرکت یادشده اکتفا می‌شد حداکثر ۱۱درصد امکان ارسال گواهینامه افزایش سرمایه این شرکت ممکن بود. مدیر خدمات امور سهامداری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تصریح کرد: این هم افزایی یکی از نکات مهم و اثربخش استفاده از خدمات امور سهامداری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای شرکت‌ها و سهامداران حقیقی و حقوقی است.

کریمی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعطیلی بیشتر بخش‌های بازار سرمایه در روزهای پنج‌شنبه، آیا این قبیل خدمات از سوی بخش خدمات امور سهامداری در این روزها ارائه می‌شود؟ گفت: به‌رغم تعطیلی بازار سرمایه در روزهای پنج‌شنبه بخش خدمات امور سهامداری در زمان افزایش سرمایه شرکت‌های تحت پوشش آماده پاسخگویی حضوری، تحویل گرفتن فیش‌های واریزی سهامداران و ارائه خدمات در این حوزه است. وی یادآور شد: در پایان عملیات افزایش سرمایه بانک تکمیل شده اطلاعات سهامداران تکین کوی در اختیار مدیریت آن شرکت قرار خواهد گرفت.