فدراسیون جهانی بورس‌ها50 ساله شد

ایران‌بورس - مجمع سالانه فدراسیون جهانی بورس‌ها هفته گذشته در پاریس و با حضور متخصصان صاحب نام بازار‌های سرمایه جهان برگزار شد. مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس اوراق بهادار تهران ضمن بیان این مطلب افزود: این رخداد که مصادف با پنجاهمین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی بورس‌ها بود با مراسم و جلسات خاصی تدارک دیده شده بود که با حضور افراد سرشناس و متخصصان صاحب نام بازارهای سرمایه جهان برگزار شد.

دکتر ابوالفضل شهرآبادی، با اشاره به اینکه در مجمع امسال بیشتر اعضا از جمله بورس‌های توکیو، بورس کالای شیکاگو، بورس‌های نیویورک، لندن، هنگ کنگ و چین حاضر بودند، افزود: در این نشست دو روزه، ضمن بررسی عملکرد سالانه هیات‌مدیره و تصویب صورت‌های مالی و انتخاب چند عضو جدید هیات‌مدیره موضوعاتی از جمله پذیرش عضویت بورس کازابلانکا به عنوان عضو جدید مطرح شد.

دکتر شهرآبادی تاکید کرد: در این نشست دو روزه چندین سخنران از دانشگاه‌های معتبر جهان به ارائه سخنرانی درخصوص جدیدترین یافته‌ها در بازار سرمایه و مسائل اقتصادی و مالی جهان پرداختند. همچنین بیش از ۱۰ پانل تخصصی متعدد در زمینه‌های مختلف از جمله: روش‌های جدید انجام معاملات در بورس‌ها، روش‌های و استانداردهای جدید گزارشگری مالی جهانی، نقش بورس‌های مختلف در بازارهای مالی به هم پیوسته جهانی و غیره برگزار شد. وی با بیان اینکه نمایندگان بورس تهران در نشست کمیته کاری به ارائه گزارش عملکرد بورس تهران طی یک سال گذشته پرداختند، گفت: در این گزارش مواردی همچون رشد شاخص‌های بورس تهران، حجم معاملات، ارزش بازار، ابزارهای جدید معاملاتی و ... مطرح شد. در ضمن مطالعات و یافته‌های جدید به همراه برخی ویژگی‌های خاص موجود در بازار سرمایه ایران تشریح شد.

مدیر امور بین‌الملل بورس تهران خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست، هیات اعزامی از بورس تهران با مدیران و نمایندگان بورس‌های مختلف از جمله: بورس فیلیپین، اندونزی، پاریس، استانبول، یونان، عربستان، تایلند، لیبی، کازابلانکا، سنگاپور، لندن، توکیو و هنگ‌کنگ نشست‌ها، گفت‌وگوها و نیز رایزنی‌های متعددی را در خصوص تبادل یافته‌ها و اطلاعات مالی و توسعه روابط فی‌مابین داشتند.