گروه بورس - شرکت لیزینگ صنعت‌و‌معدن دلایل تغییر پیش‌بینی امسال را در مقایسه با عملکرد سال‌مالی قبل عنوان کرد. براساس اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، پیش‌بینی عملکرد امسال «ولصنم» در مقایسه با عملکرد سال‌مالی قبل به ترتیب درآمد حاصل از ارائه خدمات لیزینگ ۱۳ درصد کاهش، هزینه تامین منابع مالی عملیات لیزینگ ۳۷ درصد افزایش، سود عملیاتی ۳۰ درصد کاهش و سود پس از کسر مالیات ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد که شرکت دلیل عمده تغییر را افزایش هزینه‌های تامین مالی بابت تبدیل مطالبات بانک صنعت‌و‌معدن از محل قرارداد عاملیت به قرارداد جعاله با نرخ ۱۲ درصد و تغییر فعالیت‌های عملیاتی و غیرعملیاتی اعلام کرده است.

لیزینگ صنعت و معدن درآمد هر سهم امسال را با ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۴۲۳ ریال پیش‌بینی کرده که ۶ ماهه ۳۲ درصد سود هر سهم و ۴۷ درصد درآمد خود را محقق کرده است. این در حالی است که عملکرد تحقق‌یافته «ولصنم» طی نیمه نخست امسال در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال قبل کاهش ۵۶ درصدی سود هر سهم و کاهش ۲۸ درصدی درآمد حاصل از فروش را به دنبال داشته است.

براساس اطلاعات دریافتی، هیات‌مدیره در نظر دارد تقسیم مبلغ ۱۰۰ ریال به ازای هر سهم از سود عملکرد سال‌مالی ۸۹ را به مجمع پیشنهاد کند.