گروه بورس - تقاضای خریداران بورس آتی برای اخذ موقعیت تعهدی خرید روز گذشته معاملات این بازار را تحت‌تاثیر قرار داد.

به گزارش خبرنگار ما، با مثبت شدن فضای معاملات بازار نقدی، معامله‌گران بورس آتی نیز با خوش‌بینی نسبت به آینده، اقدام به سفارش برای اخذ موقعیت خرید کردند تا سرمایه‌گذاران قدیمی این بازار شاهد ورود معامله‌گران جدید باشند.
به اعتقاد کارشناسان، انتظارات بازار افزایشی است و سرمایه‌گذاران شرایط را برای خرید جذاب ارزیابی می‌کنند. در حال حاضر تعداد افرادی که انتظار دارند بازار روندی افزایشی داشته باشد، بیشتر از افرادی است که انتظار کاهش قیمت‌ها دارند؛ بنابراین به رشد قیمت‌ها در بازار آتی تحت‌تاثیر قیمت‌های نقدی سهام دامن می‌زنند.
بر این اساس بازار دیروز آتی شاهد معامله ۱۹ قرارداد در درصدهای مثبت بود که در آن بیشترین رشد را «وکار» دی‌ماه با ۱۶۵ ریال افزایش قیمت به خود اختصاص داد. از سوی دیگر، «وغدیر» آبان‌ماه با معامله ۱۰ قرارداد به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال بیشترین تعداد و ارزش قرارداد معامله‌شده را داشت.
در معاملات دیروز قیمت تسویه «وکار» دی‌ماه به 4290 ریال و «وغدیر» آبان‌ماه به 3306 ریال رسید. همچنین قیمت‌های تسویه «وکار»، «وپارس» و «فملی» آبان‌ماه به ترتیب با 157 ریال، 111 ریال و 101 ریال افزایش قیمت مواجه شدند. از سوی دیگر در پایان معاملات دیروز «فملی» آبان‌ماه با 42 تقاضا برای موقعیت تعهدی خرید، «وغدیر» و «وکار» آبان‌ماه نیز هر کدام با 33 تقاضای خرید پرطرفدارترین نمادهای بورس آتی بودند.