گروه بورس - مدیرعامل فرابورس اعلام کرد: برای نخستین بار در بازار سرمایه یک شرکت پذیره‌نویسی خود را از طریق شبکه کارگزاری انجام می‌دهد. به گزارش روابط عمومی فرابورس، مصطفی امید قائمی با اعلام این خبر گفت: دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون سهم جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران و شعب بانک پاسارگاد با احتساب اضافه ارزش سهام (صرف سهام) به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ارزش این پذیره‌نویسی ۵۶۳۰ میلیارد ریال است، یاد آور شد: ارزش پذیره‌نویسی هر سهم ۲۰۴۰ ریال تعیین شده و تمام هزینه‌های معامله را ناشر تقبل کرده و خریداران بابت کارمزد، هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد.

مدیرعامل فرابورس تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان در حوزه مشارکت در تاسیس بانک، شرکت‌های بیمه، موسسه‌های مالی، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار، شرکت‌های معدنی فولادی و دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. امید قائمی در خصوص زمان شروع این پذیره‌نویسی گفت: مجوز افزایش سرمایه توسط سازمان بورس صادر شده است و تنها پس از انجام مراحل ثبتی افزایش سرمایه در کمتر از ۱۰ روز آینده این پذیره‌نویسی به طور همزمان در شبکه کارگزاری فرابورس و شعب بانک پاسارگاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان در راستای توسعه فعالیت‌ها، افزایش سرمایه می‌دهد و مبلغ سرمایه شرکت از۲۷۶۰ میلیارد ریال به ۸۲۸۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل فرابورس خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران برای پذیره‌نویسی در فرابورس باید همچون معاملات سهام، کد سهامداری داشته باشند و حداقل ۱۰ هزار سهم و حداکثر۴۰ میلیون سهم را می‌توانند خریداری کنند؛ اما برای خرید سهام بیش از ۴۰ میلیون سهم باید تایید کتبی کارگزار مشاور عرضه (کارگزاری بانک پاسارگاد) را داشته باشند. همچنین سرمایه گذارانی که از شبکه بانکی خرید می‌کنند، باید مشخصات کامل خود را به شعب بانک ارائه کنند تا کد سهامداری برای آنها اخذ شود. وی توضیح داد: هنگام پذیره‌نویسی از اشخاص حقیقی تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی و از اشخاص حقوقی تصویر آگهی تاسیس و روزنامه رسمی گرفته می‌شود و برای آنها هم کد سهامداری اخذ می‌شود.

مدیرعامل فرابورس در خصوص مدت پذیره‌نویسی این گونه توضیح داد: هر زمان که مجموع اوراق سهام فروخته شده در شبکه کارگزاری فرابورس و شعب بانک به دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون برگه سهم برسد، پذیره‌نویسی به پایان می‌رسد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به سایت فرابورس www.IrFaraBourse.com بخش بازار سوم، قسمت در خواست پذیره‌نویسی مراجعه کنند.