شرکت اطلاع‌رسانی بورس کتاب «سازوکارهای حل‌و‌فصل اختلافات در بازار سرمایه ایران» را با مطالعه تطبیقی در بازارهای سرمایه خارجی نوشته غلامعلی میرزایی منتشر کرد. مولف که دبیر هیات داوری سازمان بورس است، کتاب حاضر را با هدف پاسخگویی به برخی ابهامات فعالان بازار در رابطه با اختلافات موجود در بازار سرمایه تالیف کرده و فعالان را با فرآیند و شرایط طرح دعوا و آثار و نتایج آن آشنا می‌کند.از دیدگاه میرزایی کتاب یادشده را می‌توان «کلیات حقوق بازار سرمایه در بخش اختلافات» نامید.

بخش نخست کتاب شامل سازوکارهای حل‌و‌فصل اختلافات حرفه‌ای در بازار سرمایه کشور، داوری و حل‌اختلاف حرفه‌ای در قانون بازار اوراق بهادار، ساختار و ماهیت هیات‌داوری و مقایسه آن با مراجع اختصاصی غیر دادگستری و... است که به تفصیل به تشریح موارد مربوطه پرداخته است.

بخش دوم کتاب نیز به مطالعه تطبیقی بازارهای سرمایه دنیا پرداخته و با تکیه بر قوانین و مقررات مربوطه، ضمن بیان کلیاتی از تاریخچه و سابقه فعالیت بازار سرمایه در هر کشور به تشریح سازوکارهای حل‌و‌فصل اختلافات بین فعالان بازار پرداخته است.از سوی دیگر در خلال مباحث مربوط به حقوق داخلی، حسب مورد به آرای هیات‌ داوری سابق و جدید استناد شده تا خوانندگان با موضوع اختلافات و آرای هیات نیز آشنا شوند. «سازوکارهای حل‌و‌فصل اختلافات در بازار سرمایه ایران» توسط شرکت اطلاع‌رسانی بورس (۲-۸۸۶۷۹۵۴۰) با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه منتشر شده است.