گروه بورس - شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران تا پایان دوره ۶ ماهه منتهی به شهریورماه امسال معادل ۶۳ درصد از پیش‌بینی سود هر سهم را نسبت به بودجه محقق کرد. براساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار، «خعتبار» در دوره مورد گزارش مبلغ ۱۴۹ ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. این شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم امسال خود را با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال مبلغ ۲۳۵ ریال اعلام کرده است.

سرمایه‌گذاری اعتبار ایران در همین دوره توانست از فروش سرمایه‌گذاری‌های خود بیش از ۹/۶ میلیارد ریال سود کسب کند. این در حالی است که «خعتبار» پیش‌بینی کرده است که طی یک سال مبلغ ۵ میلیارد ریال از این بابت سود کسب کند.

این شرکت پیش‌بینی کرده است که معادل ۷۰ درصد از سود خالص را میان صاحبان سهام خود تقسیم کند.

پیش‌بینی عملکرد «خعتبار» در سال‌مالی ۸۹ نسبت به سال‌مالی قبل به ترتیب سود حاصل از سرمایه‌گذاری ۲۸ درصد افزایش، سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری ۲۴ درصد کاهش، سود عملیاتی ۸ درصد افزایش و سود خالص دوره ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. این شرکت در اطلاعات اخیر خود، پیش‌بینی سود هر سهم امسال را به دلیل افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی و افزایش سودآوری خرید و فروش شرکت‌های بورسی تعدیل کرده است. «خعتبار» پیش از این سود ۸۹ را مبلغ ۲۰۴ ریال پیش‌بینی کرده بود.