گروه بورس - نسترن فیروز: روز گذشته بعد از چند روز متوالی، صف خرید نماد معاملاتی «رپارس» به صورت کامل عرضه شد.

در همین حال در معاملات دیروز برای نماد بیمه دی صف فروشی به تعداد یک میلیون و ۵۵۰ هزار سهم تشکیل شد.
از سوی دیگر دو نماد تجارت الکترونیک پارسیان و مرجان‌کار به ترتیب شاهد رشد 23/3 درصد و 28 صدم درصد قیمت بودند. همچنین لیزینگ ایرانیان با 97/2 درصد، بیمه دی با 49/4 درصد و کویرتایر با 59/4 درصد افت قیمت به کار خود پایان دادند. این در حالی است که نماد معاملاتی «رپارس» با حجم معاملاتی 10 میلیون سهم و ارزش معاملاتی 108 میلیارد و 694 میلیون ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد.
نماد معاملاتی «کمرجان» با ارزش معاملاتی ۷۴ میلیون ریال توانست ۲۴ هزار سهم از حجم معامله‌شده بازار را از آن خود کند. همچنین لیزینگ ایرانیان با حجم معاملاتی ۸۲۱ هزار سهم و ارزش معاملاتی یک میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال به قیمت یک هزار و ۸۵۹ ریال معامله شد.
از سوی دیگر نماد بیمه دی با ارزش معاملاتی 5 میلیارد و 493 میلیون ریال، دو میلیون و 283 هزار و 426 سهم از حجم بازار را به خود اختصاص داد.
این در حالی است که نماد معاملاتی «پکویر» با حجم معاملاتی ۵۰ هزار سهم ارزشی معادل ۱۰۴ میلیون را کسب کرد.
در مجموع حجم کل بازار OTC روز گذشته به 12 میلیون و 901 هزار و 574 سهم و ارزش کل معاملات به 115 میلیارد و 891 میلیون ریال رسید.
قطعیت معامله پتروشیمی کرمانشاه
همچنین مدیر بازار فرابورس از قطعیت معامله سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه خبر داد.
حسن محمد تبار اعلام کرد: ۳۰ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۵۰۰ سهم معادل ۳۵ درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه پس از احراز شرایط معامله قطعی شد.
وی توضیح داد: 29 شهریور، 35 درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه توسط شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی عرضه شده بود که پس از چهار روز رقابت میان خریداران در 3 مهر ماه به قیمت هر سهم 36 هزار و 700 ریال و به ارزش هزار و 133 میلیارد و 314 میلیون به فروش رفت.
محمد تبار افزود: شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در زمینه تولید اوره و آمونیاک فعالیت می‌کند.
درج دو نماد جدید در بازار اول
از سوی دیگر مدیر پذیرش فرابورس از درج دونماد جدید در بازار اول فرابورس خبر داد.
سید مهدی علم‌الهدی گفت: شرکت عمران توسعه شاهد پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از روز 10مهر به عنوان هفتمین شرکت در بازار اول فرابورس درج شد.
وی توضیح داد: شرکت عمران توسعه شاهد با نماد «ثعمرا» در گروه انبوه‌سازی املاک و مستغلات درج شده است و هم‌اکنون صورت‌های مالی و سایر اطلاعات آن از طریق شبکه کدال (سیستم جامع اطلاع‌رسانی ناشران-سازمان بورس اوراق بهادار) قابل دسترسی است. به گفته وی این شرکت روز ۲۰مرداد در فرابورس پذیرفته شده بود.
علم‌الهدی افزود: اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به عنوان هشتمین نماد در فهرست نرخ‌های بازار اول فرابورس درج شد. این اوراق در جلسه 7 اردیبهشت هیات پذیرش، پذیرفته شده بود.