گروه بورس - نسترن فیروز: سهامداران بازار فرابورس برای نماد معاملاتی «رپارس» روز گذشته نیز همانند روزهای قبل شاهد تشکیل صف خرید بودند.

در همین حال در معاملات دیروز نماد تجارت الکترونیک پارسیان با ۹۹/۴ درصد، کویرتایر با ۴۱/۴ درصد، لیزینگ ایرانیان با ۴۳/۱ درصد و مرجان‌کار با ۶ صدم درصد رشد قیمت، روز کاری خود را سپری کردند. از سوی دیگر نماد معاملاتی «ودی» پس از چند روز توقف کاری دیروز با افت ۴۱/۵ درصد قیمت روبه‌رو شد.این در حالی است که بیمه دی با حجم معاملاتی ۴ میلیون سهم و ارزش معاملاتی ۹ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد. همچنین نماد معاملاتی «پکویر» بدون کسب ارزش معاملاتی و با حجم معاملاتی ۱۰۰ سهم به قیمت دو هزار و ۱۸۰ ریال معامله شد. از سوی دیگر، تجارت الکترونیک پارسیان با ارزش معاملاتی ۸ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال توانست ۷۷۰ هزار سهم از حجم معامله‌شده بازار را از آن خود کند.
این در حالی است که لیزینگ ایرانیان با حجم معاملاتی 419 هزار سهم ارزش معادل 802 میلیون ریال را کسب کرد.
همچنین نماد معاملاتی «کمرجان» با ارزش معاملاتی ۱۶۶ میلیون ریال، ۵۳ هزار سهم از حجم بازار را به خود اختصاص داد. در مجموع، جمع کل بازار OTC روز گذشته به ۵ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۳۵۵ سهم و ارزش کل معاملات به ۱۹ میلیارد و ۱۲۷ میلیون ریال رسید.
عرضه ورق خودرو چهار محال‌و بختیاری
همچنین مدیر بازار فرابورس گفت: سازمان خصوصی‌سازی، ۴۵ درصد از سهام شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری را به ارزش۵۱۴ میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال، شنبه ۱۷ مهر در بازار سوم فرابورس عرضه می‌کند.
به گزارش روابط عمومی فرابورس، حسن محمد تبار با اعلام این مطلب افزود: 160 میلیون و 200 هزار سهم معادل 45 درصد از سهام ورق خودرو چهار محال و بختیاری به ارزش 514 میلیاردو 242 میلیون ریال به قیمت پایه هر سهم 3210 ریال به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط (20 درصد نقد، مابقی اقساط 5 ساله مطابق شرایط اعلامی) در بازار سوم از سوی سازمان خصوصی‌سازی عرضه می‌شود. وی توضیح داد: شرکت ورق خودرو چهار محال‌وبختیاری که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 45، ایران خودرو 23، سایپا 22 و صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد 10 درصد از سهام آن را در اختیار دارند، با سرمایه 356 میلیارد ریال در زمینه تولید ورق گالوانیزه مخصوص بدنه خودرو فعالیت می‌کند.
مدیر بازار فرابورس تاکید کرد: مبلغ سپرده شرکت در این رقابت ۱۵ میلیاردو ۴۲۷ میلیون ۲۶۰ هزار ریال است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداکثر ۲۰ روز کاری سازمان خصوصی‌سازی از تاریخ انجام معامله خواهد بود.