سنا - ثبت نام شانزدهمین دوره آزمون‌‌های اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بورس اوراق بهادار و کالا و هشتمین آزمون معامله‌گر قراردادهای آتی از روز گذشته آغاز شد. ثبت نام اینترنتی این آزمون‌ها تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ادامه خواهد یافت.این آزمون‌ها در روز جمعه ۱۴ آبان ماه امسال در تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و کرمان برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره امور گواهینامه‌‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار آزمون‌های تحلیلگری بورس اوراق بهادار و معامله گر قراردادهای آتی تنها در تهران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به اطلاعیه برگزاری آزمون‌های بازار سرمایه واقع در پایگاه اینترنتی

http://reg.seo.ir مراجعه کنند. یادآور می‌شود،‌ آزمون‌های اصول مقدماتی بورس اوراق بهادار و بورس کالا سال ۱۳۸۲ آغاز شد که تاکنون ۱۹۴۵ نفر در بورس اوراق بهادار و ۳۴۷ نفر در بورس کالا موفق به دریافت گواهینامه شدند. نخستین دوره آزمون تحلیل‌گری نیز در سال ۱۳۸۶ آغاز شد که ۲۵۲ نفر در بورس اوراق بهادار و ۳۳ نفر در بورس کالا دارای گواهینامه از سازمان بورس هستند. همچنین با ۷ دوره برگزاری آزمون معامله‌گر قراردادهای آتی، تاکنون ۲۳۸نفر گواهینامه معامله‌گری قراردادهای آتی اخذ کرده اند.بر اساس این گزارش، آمار ثبت‌نام در دوره‌های اخیر نشان می‌دهد متقاضیان شرکت دراین آزمون‌ها در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است به نحوی که فقط در دو دوره گذشته، بیش از ۴۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند که این آمار در تاریخ برگزاری این آزمون‌ها بی‌سابقه بوده است.داوطلبان شرکت در این آزمون‌ها در صورت قبولی می‌توانند در نهادهای مالی از جمله شرکت‌های کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها، مشاوران سرمایه‌گذاری، مشاوران عرضه و پذیرش و شرکت‌های تامین سرمایه فعالیت کنند.