گروه بورس - سازمان خصوصی‌سازی سهام سه شرکت را از طریق بورس و مزایده واگذار می‌کند. به گزارش بورس و اوراق بهادار خصوصی‌سازی ۶/۸۹ درصد سهام پتروشیمی شیراز را از طریق بورس و ۴۹ درصد سهام پتروشیمی ایلام و ۱۰ درصد سهام فراوان زغال‌سنگ پابدانا را از طریق مزایده واگذار خواهد کرد. بنابراین گزارش دو میلیارد و ۲۸۴ سهم پتروشیمی شیراز به ارزش بیش از ۷ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال به صورت نقد و اقساط عرضه می‌شود.

بر این اساس ۲۰ درصد این سهام به صورت نقد عرضه و باقی مبلغ معامله طی اقساط چهار ساله دریافت خواهد شد. همچنین ۵۸۸ میلیون سهام پتروشیمی ایلام به ارزش پایه یک هزار و ۱۲۶ ریال به صورت ۳۰ درصد نقد و باقی اقساط واگذار می‌شود‌.

سهام فراوان زغال‌سنگ پابدانا نیز به تعداد یک میلیون سهم به ارزش پایه هر سهم یک هزار ریال به شکل ۴۰ درصد نقد و باقی در اقساط دو ساله فروخته می‌شود. یادآور می‌شود پاکت‌های شرکت در مزایده راس ساعت ۱۴ روز یکشنبه دوم آبان‌ماه ۸۹ در سالن همایش سازمان خصوصی‌سازی بازگشایی می‌شوند. همچنین عرضه سهام شرکت پتروشیمی شیراز از اول آبان‌ماه امسال آغاز خواهد شد.

در همین رابطه معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: جلسه روز گذشته هیات واگذاری با قیمت‌گذاری دو شرکت دولتی از طریق فرابورس و مزایده همراه بود. مهدی عقدایی در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به برگزاری جلسه هیات واگذاری اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد ۱۰۰ درصد شرکت توسعه صنایع حمل‌و‌نقل ریلی گسترش به ارزش پایه ۸۷ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال از طریق فرابورس واگذار شود که این واگذاری به تایید اهلیت متقاضیان و دارا بودن سابقه پیمانکاری در صنعت مربوطه نیاز دارد. وی ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد از سهام شرکت گسترش پلیمرهای شیمیایی خلیج فارس به ارزش ۳۵۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال به صورت مزایده و بعد از درج آگهی واگذار خواهد شد.