گروه بورس - وزارتخانه‌های متولی سهام عدالت، کمیته‌ای ۵ نفره تشکیل داده‌اند که قرار است مقدمات ورود ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را به بازار سرمایه فراهم کند. به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته نمایندگان ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به سازمان خصوصی‌سازی رفتند تا درباره تشکیل کمیته‌ای برای تسهیل ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه تصمیم‌گیری کنند.

به این ترتیب با تشکیل کمیته ۵ نفره‌ای مرکب از نمایندگان وزارتخانه‌های اقتصاد، تعاون، کانون سهام عدالت و نمایندگان شرکت‌های بورس و فرابورس، راه برای ورود پرتفوی ۴۲ هزار میلیارد تومانی سهام عدالت به بورس تهران فراهم می‌شود.

ریاست این کمیته که با نام «کمیته موقت پذیرش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بازار سرمایه» فعالیت خواهد کرد، بر عهده سازمان خصوصی‌سازی به نمایندگی «اسماعیل دولت‌آبادی» خواهد بود.

همچنین به جز نمایندگان وزارت تعاون که طی روزهای آینده معرفی خواهند شد، سایر اعضا شامل «عمرانی» به عنوان نماینده کانون؛ «نوروزی» به عنوان نماینده شرکت «بورس» و «علم‌الهدی» به عنوان نماینده شرکت «فرابورس» در کمیته فعالیت خواهند کرد.

از طرفی در کنار این کمیته تخصصی، کمیته عمومی هم تشکیل شده که نمایندگان ۳۰ سرمایه‌گذاری استانی در آن عضویت خواهند داشت و حسب مورد، جلسات ماهانه را برگزار خواهند کرد.محل تشکیل جلسات هر دو کمیته، سازمان خصوصی‌سازی است و مقرر شده در اولین جلسه کمیته تخصصی، مراحل تبدیل ۳۰ شرکت از «سهامی خاص» به «سهامی عام» مورد بررسی قرار گیرد.