آزمون‌های بازار سرمایه 14 آبان‌ماه برگزار می‌شود

سنا - کارشناس اداره امور گواهینامه‌‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شانزدهمین آزمون‌‌های اصول مقدماتی و تحلیل‌گری بورس اوراق بهادار و کالا و هشتمین آزمون معامله گر قراردادهای آتی روز چهاردهم آبان‌ماه ۸۹ برگزار می‌شود. «ایرج داداشی‌مهر» افزود: آزمون‌ اصول مقدماتی بورس اوراق بهادار و کالا در تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و کرمان برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه آزمون‌های تحلیل‌گری بورس اوراق بهادار و معامله گر قراردادهای آتی تنها در تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ ثبت‌نام این دوره از آزمون‌ها از روز سیزدهم مهرماه جاری آغاز و تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۶ مهرماه ادامه خواهد یافت.

داداشی مهر اظهار کرد:‌ جزئیات و نحوه ثبت‌نام آزمون‌های بازار سرمایه در سایت اداره امور گواهینامه‌های حرفه ای به نشانی http://reg.seo.ir قرار گرفته است.

وی درباره هزینه ثبت نام در آزمون‌های بازار سرمایه افزود: هزینه ثبت‌نام در آزمون‌های اصول مقدماتی و معامله‌گر قراردادهای آتی مبلغ ۳۰۰ هزار ریال و هزینه ثبت‌نام آزمون‌های تحلیل‌گری مبلغ ۵۰۰ هزار ریال افزایش یافت. کارشناس اداره امور گواهینامه‌‌های حرفه‌ای سازمان بورس خاطر نشان کرد: ابزارهای مالی اسلامی به سرفصل ‌درس مدیریت سرمایه‌گذاری در آزمون‌های اصول مقدماتی و تحلیل‌گری اوراق بهادار افزوده شده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند متن آموزشی این سرفصل را در سایت این اداره‌مشاهده کنند. آزمون‌های اصول مقدماتی بورس اوراق بهادار و بورس کالا سال ۱۳۸۲ آغاز شد که تاکنون ۱۹۴۵ نفر در بورس اوراق بهادار و ۳۴۷ نفر در بورس کالا موفق به دریافت گواهینامه شدند. نخستین دوره آزمون تحلیل‌گری در سال ۱۳۸۶ آغاز شد که ۲۵۲ نفر در بورس اوراق بهادار و ۳۳ نفر در بورس کالا دارای گواهینامه از سازمان بورس هستند. همچنین با ۷ دوره برگزاری آزمون معامله‌گر قراردادهای آتی، تاکنون ۲۳۸نفر گواهینامه معامله‌گری قراردادهای آتی اخذ کرده‌اند.بر اساس این گزارش، آمار ثبت‌نام در دوره‌های اخیر نشان می‌دهد متقاضیان شرکت در این آزمون‌ها در هر دوره نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است به نحوی که فقط در دو دوره گذشته، بیش از ۴۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند که این آمار در تاریخ برگزاری این آزمون‌ها بی‌سابقه بوده است. داوطلبان شرکت در این آزمون‌ها در صورت قبولی می‌توانند در نهادهای مالی از جمله شرکت‌های کارگزاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها، مشاوران سرمایه‌گذاری، مشاوران عرضه و پذیرش و شرکت‌های تامین سرمایه فعالیت کنند.