گروه بورس - قند لرستان بودجه سال 90 را پیش‌بینی کرد.

بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، در بودجه سال آینده قند لرستان فروش با ۶۹ درصد افزایش، بهای تمام‌شده کالای فروش‌رفته با ۷۸ درصد افزایش، سود ناخالص با ۴۸ درصد افزایش و سود عملیاتی با ۷۸ درصد افزایش پیش‌بینی شده است.
افزایش در فروش از 114 میلیارد و 257 میلیون ریال به 193 میلیارد و 391 میلیون ریال به دلیل افزایش 148 درصدی در تولید شکر چغندری و افزایش 30 درصد تصفیه شکر خام و همچنین افزایش در قیمت فروش شکر است. همچنین افزایش در بهای تمام‌شده به 146 میلیارد و 539 میلیون ریال به دلیل افزایش 175 درصدی در مقدار و 21 درصدی در نرخ چغندر و دستمزد و همچنین سربار است.
افزایش در سود ناخالص و سود عملیاتی به خاطر افزایش در فروش و قیمت‌ تمام‌شده است. این در حالی است که افزایش در خالص سایر درآمدهای عملیاتی از مبلغ یکصد میلیون ریال به ۲۰۰ میلیون ریال به دلیل افزایش سطح زیر کشت و در نتیجه سود حاصل از فروش نهاده‌های کشاورزی و ادوات به زارعین بوده است.
از سوی دیگر، افزایش در هزینه‌های مالی از مبلغ 6 میلیارد و 194 میلیون ریال به 11 میلیارد و 28 میلیون ریال جهت تصمیم به اخذ 30 میلیارد وام با بهره 17 درصد از بانک صادرات و 20 میلیارد وام با بهره 12 درصد از بانک صنعت و معدن رخ داده است.
همچنین مبلغ ۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از درآمدهای متفرقه سال‌مالی ۸۹ (مبلغ ۲۴۸ ریال به ازای هر سهم و معادل ۲۹ درصد از کل سود سال ۸۹) ناشی از دریافت غرامت حاصل از عدم‌اجرای قرارداد است.