گروه بورس- گروه بهمن پیش‌بینی سود هر سهم سال 89 را افزایش داد.

به گزارش بورس و اوراق بهادار این شرکت سود هر سهم امسال را ۵۸۳ ریال پیش‌بینی کرده است.
این پیش‌بینی در تاریخ 30 تیرماه 89 و قبل از آن، 401 ریال اعلام شده بود که شرکت دلایل تغییر اخیر آن را افزایش برنامه فروش، افزایش نرخ برابری ارز و هزینه‌های تسعیر ارز برآوردی و همچنین کاهش سود سرمایه‌گذاری‌ها و افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها اعلام کرده است.
«خبهمن» در سه ماه اول سال مالی خود تنها ۲ درصد از پیش‌بینی سود را پوشش داد.
این شرکت فروش امسال را 10 هزار و 336 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که سه ماهه 798 میلیارد ریال معادل 8 درصد آن را محقق کرده است.
بر این اساس سود ناخالص شرکت نیز ۷۴۸ میلیارد ریال و سود عملیاتی آن ۸۱۱ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که سه ماهه به ترتیب ۱۵ و ۵ درصد آنها به تحقق رسیده است.
هیات‌مدیره گروه بهمن سیاست تقسیم سود امسال را 30 درصد سود خالص شرکت اصلی اعلام کرده است.
شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۹ را مبلغ یک‌هزار و ۵۹۸ ریال اعلام کرده است. لازم به ذکر است مطابق با صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده سال مالی قبل، سود هر سهم تلفیقی به مبلغ ۳۵۱ ریال محقق شده بود و همچنین شرکت پیش‌بینی درآمد هر سهم تلفیقی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۸۹ را در تاریخ‌های ۱۲ و ۳۰ تیرماه ۸۹ (حسابرسی شده) مبلغ ۳۶۲ ریال اعلام کرده بود که شرکت دلایل تغییرات را سود حاصل از فروش سهام شرکت سایپا و همچنین افزایش حجم تولید و فروش و افزایش نرخ برابری ارز و هزینه‌های تسعیر ارز برآوردی اعلام کرده است.