گروه بورس- میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان در ۶ ماهه ابتدای امسال در مقایسه با ابتدای سال ۸۹ افزایش یافته است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت و با توجه به توافق‌نامه میان شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن داخلی و شرکت‌های تولیدکننده فولاد در خصوص تعیین نرخ فروش و خرید سنگ‌آهن، مقرر شده که در خصوص شرکت فولاد خوزستان، قیمت خرید هر تن سنگ‌آهن از شرکت سنگ‌آهن گل‌گهر به میزان ۹ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان و هر تن سنگ‌آهن شرکت چادرملو به میزان ۱۰ درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان تعیین شود.

این در حالی است که فولاد خوزستان در ابتدای سال پیش‌بینی میانگین نرخ فروش محصولات خود برای سال مالی منتهی به اسفند ماه ۸۹ به ازای هر تن را مبلغ ۵ میلیون و ۹۸ هزار و ۲۰۰ و در مردادماه مبلغ ۵ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۶۶۵ ریال اعلام کرده بود در حالی که براساس اطلاعات ارسالی اخیر این میانگین نرخ در شش ماهه ابتدای سال ۸۹ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۵۷ ریال به ازای هر تن است.

بنابراین گزارش، شرکت فولاد خوزستان طی نیمه نخست امسال با تولید یک میلیون و ۴۱۰ هزار و ۹۹۰ تن بلوم و بیلت و اسلب به مبلغ ۷ هزار و ۸۵۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۲۹۱ ریال درآمد حاصل از فروش رسید.