گروه بورس- ارزش معاملات خرد و بلوک و عمده کارگزاران بورس اوراق بهادار از ابتدای سال جاری بیش از ۲۳۹ هزار و ۹/۴۳۲ میلیارد ریال اعلام شد. براساس اطلاعیه بورس و اوراق بهادار، ۸۷ کارگزاری فعال در بورس تهران معادل ۳۳ هزار و ۲/۶۹۷ میلیارد ریال، معامله عمده و ۱۲۸ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال معامله خرد و بلوک انجام دادند.

در این میان کارگزاری‌های مفید، بهمن، بانک صادرات، تامین سرمایه نوین، امین آوید، نهایت‌نگر، بانک کشاورزی، اردیبهشت ایرانیان، بانک صنعت و معدن و آگاه از بابت ارزش خرید و فروش سهام رتبه‌های اول تا دهم را به دست آوردند. شاگرد اول کارگزاری‌ها در زمینه ارزش معاملات، کارگزاری مفید بود که ۰۶/۴ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد.

بدین ترتیب کارگزاری‌های بهمن ۱۲/۳ درصد، بانک صادرات ۶۳/۲ درصد، تامین سرمایه نوین ۸۹/۱ درصد و امین آوید ۸۸/۱ درصد از سهم معاملات کل کارگزاران را تا نیمه نخست سال جاری کسب کردند.

در همین راستا برهان سهند با ۳ صدم درصد از سهم هر کارگزاری در معاملات ۶ ماهه نخست سال جاری، در انتهای جدول رده‌بندی کارگزاران جای گرفت.

از کل معاملات انجام شده ارزش ریالی سهام ترجیحی، رد دیون، جوایز صادراتی و سهام عدالت معادل ۷۷ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال اعلام شده است که بیشتر این معاملات در کارگزاری‌های مفید، ‌اردیبهشت ایرانیان، آگاه، بانک پاسارگاد، بانک ملی ایران، صبا تامین و بانک ملت به انجام رسیده است.