موج- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن گفت: دیوان محاسبات پیش‌نویس واگذاری معدن انگوران به کنسرسیوم فعالان روی را تایید کرد. محمدمسعود سمیعی‌نژاد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: تقریبا موانع قانونی واگذاری معدن انگوران به کنسرسیوم فعالان روی کشور که از سوی مجلس شورای اسلامی مورد ایراد واقع شده بود، رفع شده است.

وی با بیان اینکه به زودی این پیش نویس برای تصویب به دولت ارایه خواهد شد، گفت: مشکل اساسی در اصول کار واگذاری معدن نبود و اصول کار واگذاری معدن انگوران به کنسرسیوم همان بوده و در حال حاضر نیز در این پیش‌نویس همان است. سمیعی نژاد اضافه کرد: دو بند ظریف مربوط به نحوه تقسیم هزینه سود پیمانکار معدن در این مصوبه از سوی مجلس مورد ایراد واقع شده بود که

مرتفع شد.

به گفته وی، مجلس شورای اسلامی تصور می‌کرد که این هزینه‌ها از بودجه دولت تامین خواهد شد که به صورت اصولی این عبارت‌ها تنظیم شد.

وی با اشاره به هماهنگی وزارت صنایع و معادن و دیوان محاسبات در تهیه پیش‌نویس این مصوبه، بر تایید پیش‌نویس مزبور از سوی دیوان محاسبات تاکید کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن خاطرنشان کرد: به زودی این پیش نویس برای تصویب در برنامه دولت قرار خواهد گرفت و امیدواریم تا پایان ماه جاری از سوی دولت تصویب شود.