گروه بورس- معاملات دیروز بورس آتی آیینه تمام نمای معاملات نقدی اوراق بهادار بود؛ به‌طوری که با مثبت شدن فضای بازار سرمایه، بورس آتی نیز شاهد ثبت تقاضاهای خرید در کلیه نمادهای خود بود.

به گزارش خبرنگار ما، دیروز به جز نماد سایپا، در تمامی قراردادهای آتی تقاضای خرید وارد سیستم شده بود که تمامی این تقاضاها روز مثبتی را برای نمادهای بازار آتی رقم زد. بر این اساس «فملی» آبان‌ماه با خرید و فروش ۱۶ قرارداد، پرمعامله‌ترین قرارداد دیروز بود که ارزش این معاملات را به ۴۲۴ میلیون و ۷۲۸ هزار ریال رساند که افزایش ۳۴۰ ریالی را برای این نماد به همراه داشت. به این ترتیب در حالی که قیمت تسویه نماد فولاد آبان‌ماه به مبلغ ۸۸۷۳ ریال محاسبه شد، ۳۷ تقاضای خرید برای این نماد در سیستم معاملات باقی ماند. غدیر آبان‌ماه نیز دیگر نماد پرمعامله دیروز بود که با دادوستد ۴ قرارداد، ارزش ۸۵ میلیون و ۱۷۶ هزار ریال مواجه شد. در پی این معاملات قیمت تسویه این نماد با ۲۹ ریال افزایش به ۳۵۴۹ ریال رسید. در پایان معاملات دیروز غدیر آبان نیز ۳۱ تقاضای خرید داشت.
«ومعادن»، «وکار» و «فولاد» آبان‌ماه دیگر نمادهای دیروز بورس آتی بودند که به ترتیب با 228، 87 و 86 ریال افزایش قیمت مواجه شدند. بر این اساس قیمت تسویه «ومعادن» به 5982 ریال رسید. همچنین «فولاد» و «وکار» با قیمت‌های تسویه 2800 و 4369 ریال بسته شدند. این در حالی است که «وکار» دی‌ماه با معامله یک قرارداد، سه ریال کاهش قیمت را به خود دید و قیمت تسویه‌اش مبلغ 4490 ریال بود. همچنین «وکار» و «غدیر» آبان‌ماه و «وکار» دی‌ماه به ترتیب با 17، 10 و 17 تقاضای فروش با بیشترین عرضه‌ها مواجه بودند. از سوی دیگر «وپارس» آبان و دی‌ماه با وجود 10 و 12 تقاضای خرید معامله‌ای را نداشت. همچنین «فولاد» اسفند با 30 تقاضای خرید و فملی دی و اسفند به ترتیب با 27 و 30 تقاضای خرید پرطرفدارترین نمادهای دیروز بازار آتی بودند که شاهد معامله‌ای نبودند.