فارس - رییس چهارمین شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: استراتژی‌ها، برنامه‌ها و خط ‌مشی‌های بازنگری شده این جامعه ظرف یک ماه آینده تدوین خواهد شد. مصطفی جهانبانی، با بیان اینکه این شورا تاکنون سه جلسه را برگزار کرده، گفت: برنامه‌ها و استراتژی‌های «جامعه» در دومین و سومین دوره شورا تهیه شده، اما اولین بحث در شورای جدید لزوم بازنگری در خط ‌مشی‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌های اجرایی، آن هم با در نظر گرفتن شرایط جامعه حسابداران و اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شده ۴ نفر از ۱۱ عضو شورا به همراه هیات مدیره و دبیرکل جامعه در قالب کمیته‌ای نسبت به بازنگری این موارد ظرف یک ماه آینده اقدام کنند.

جهانبانی ادامه داد: اعتلای حرفه حسابداری در اقتصاد کشور و اعتباردهی به اطلاعات مالی در کنار حفظ منافع اعضا دو محور و بال اصلی جامعه حسابداران رسمی ایران است.

وی گفت: به همراه این دو محور مواردی چون اصل ۴۴، هدفمند کردن یارانه‌ها، افزایش شفافیت و پاسخگویی شورا به اعضای جامعه‌ از دیگر مقوله‌های مدنظر شورای چهارم است.

وی با بیان اینکه ارتباط مستمر اعضا با شورا مدنظر قرار دارد، ادامه داد: یکی از راه‌های افزایش ارتباط شورا با اعضای جامعه این است که مقرر شده در نشست‌های ماهانه موسسات حسابرسی، برخی از اعضای شورا حضور داشته باشند.