تقویت مزیت‌های جذب سرمایه‌های خارجی در دستور کار

گروه بورس - رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی گفت: تقویت مزیت‌های جذب سرمایه‌های خارجی در دستور کار قرار دارد. بهروز علیشیری افزود: بهبود رتبه فضای کسب‌و‌کار با تغییر قوانین، رفتارها و آیین‌نامه‌ها به عنوان پیش‌نیازهای جذب سرمایه‌های خارجی در کشور الزامی است.

وی با بیان اینکه تقویت مزیت‌های جذب سرمایه‌های خارجی در دستور کار قرار دارد، گفت: بهبود رتبه فضای کسب‌و‌کار با تغییر قوانین، رفتارها و آیین‌نامه‌ها به عنوان پیش نیازهای جذب سرمایه‌های خارجی در کشور الزامی است.

بهروز علیشیری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه جذب سرمایه‌های خارجی پیچیده‌ترین معادله رفتار اقتصادی در کشور است، گفت: با توجه به اینکه فرآیند جذب سرمایه‌های خارجی پیچیده است‏ باید پیش نیازهای لازم را برای آن فراهم کرد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی جذب سرمایه‌های خارجی را باعث پیشرفت کشور، تسریع در روند انتقال تکنولوژی، فراهم کردن زمینه اشتغال و ارتقای سطح بنگاه‌ها عنوان کرد و افزود: به همین منظور باید مزیت‌های جذب سرمایه‌های خارجی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به رقابت‌هایی که کشورها برای جذب سرمایه‌های خارجی دارند‏، اظهار کرد: فرآیند جذب سرمایه‌های خارجی نیازمند سازوکارهای جدید و ابزارهای پیچیده دارد.

علیشیری بر استفاده از ابزارهای نوین در جذب سرمایه‌های خارجی تاکید کرد و افزود: تمرکز در بخش سرمایه‌های خارجی نتایج مثبتی را در پی داشته است.

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران شاخص‌های اقتصاد کلان از جمله فضای کسب‌و‌کار کشور، مشوق‌ها، حساب سرمایه و رفتارهای سیاسی و امنیتی را در جذب سرمایه‌های خارجی موثر دانست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران در بخش‌های اقتصادی گفت: برای بهبود فضای کسب‌و‌کار، جذب سرمایه‌گذاری باید همواره مورد توجه باشد، زیرا مهم‌ترین متغیر تاثیرگذار در جذب سرمایه‌های خارجی بهبود رتبه فضای کسب‌و‌کار در کشور است که البته نیازمند تغییر قوانین، رفتارها و آیین‌نامه‌ها است.