افتتاح اولین نمایندگی کارگزاری در کانادا

ایران‌بورس - اولین مجوز ایجاد نمایندگی کارگزاری در خارج از کشور بر اساس ضوابط جدید توسط شرکت کارگزاری سهم آشنا دریافت شد. شهرام دانشور، مدیر امور اعضای بورس تهران ضمن بیان این مطلب افزود: کارگزاری سهم آشنا طبق ضوابط اجرایی صدور و لغو مجوز ایستگاه معاملاتی اوراق بهادار توانست مجوز ایجاد نمایندگی برای فعالیت در کشور کانادا را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ ضابطه ای برای دریافت نمایندگی در خارج از کشور وجود نداشت، تاکید کرد: براساس قوانین جدید، کارگزاران باید مکان مناسب با موقعیت تجاری یا اداری با امکان دسترسی عموم برای تاسیس نمایندگی خود در خارج از کشور اختصاص دهند. نصب تابلو شامل نام شرکت کارگزاری و نمایندگی با تاکید بر عضویت در بورس تهران گزینه بعدی است که در ضوابط جدید لحاظ شده است. همچنین کارگزارانی که درخواست ایجاد نمایندگی در خارج از کشور را دارند ملزم به ایجاد سایت اینترنتی و سیستم مالی و عملیاتی Online هستند.

وی با اشاره به اینکه کارگزارانی که مجوز ایجاد نمایندگی در خارج از کشور دریافت می‌کنند باید سرویس دهی مناسبی به مشتریان خود داشته باشند، افزود: بر همین اساس شرکت‌های کارگزاری باید فردی را که مورد تایید بورس باشد، به عنوان مسوول نمایندگی استخدام کنند.

دانشور تاکید کرد: شرکت‌های کارگزاری که پیش از این مجوز فعالیت در خارج از کشور را دریافت داشته‌اند، ملزم هستند با ضوابط جدید صدور و یا لغو مجوز ایستگاه معاملاتی خود را تطبیق دهند.

مدیر امور اعضای بورس در خصوص میزان درخواست‌های فعلی برای دریافت مجوز نمایندگی کارگزاری در خارج از کشور گفت: در حال حاضر ۶ شرکت کارگزاری برای دریافت مجوز تاسیس نمایندگی در خارج از کشور بر طبق ضوابط جدید درخواست داده‌اند که در میان آنها شرکت کارگزاری سهم آشنا، اولین کارگزاری دارای مجوز خواهد بود.