تلاش گروه بهمن برای بازگشایی نماد تا پایان هفته آینده

فارس - معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی گروه بهمن گفت: همه تلاش خود را برای بازگشایی نماد شرکت تا پایان هفته آینده خواهیم کرد. سعید موحدی درباره بازگشایی نماد این شرکت اظهار کرد: اطلاعات سود شرکت را به سازمان بورس ارسال کرده و به سوالاتی که درباره نحوه شناسایی سود، درآمدها و هزینه‌ها گفته شده بود، پاسخ دادیم و در حال حاضر منتظر جواب «سازمان» هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا هفته آینده نماد این شرکت باز می‌شود؟ افزود: در حال حاضر منتظر سازمان بورس هستیم تا اطلاعیه شرکت را در سامانه کدال قرار دهد، ولی همه تلاش خود را خواهیم کرد تا پایان هفته آینده نماد شرکت باز شود.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی گروه بهمن درباره اینکه نماد شرکت با چه قیمتی باز می‌شود، گفت: شرکت درباره تعیین قیمت کاری نمی‌تواند انجام دهد و تابع شرایط عرضه و تقاضا در بازار است؛ بنابراین آنچه برای شناسایی سود و وضعیت مالی شرکت لازم است را ارایه خواهیم کرد و بازار، مشخص‌کننده قیمت خواهد بود و ما دخالتی نخواهیم کرد.

این مقام مسوول درباره میزان سودی که برای هر سهم در نظر گرفته است، گفت: چون بورس هنوز سودی که در نظر گرفته‌ایم را تایید نکرده است و منتظر جواب آنها هستیم، هر صحبتی باعث انحراف در بازار می‌شود بنابراین هر وقت در سازمان نهایی شد، مسوولان

اعلام می‌کنند.

موحدی با اشاره به اینکه اگر رقمی را اعلام کنیم در صورت بالا و پایین شدن آن، برخی سهامداران متضرر می‌شوند، تصریح کرد: بحث افزایش سرمایه را برای امسال خواهیم داشت و در اطلاعاتی که به سازمان ارسال شده درباره افزایش سرمایه اطلاعات مورد نیاز ارایه شده است که امسال فاز یک آن را اجرایی خواهیم کرد.

موحدی درباره میزان افزایش سرمایه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از محل سودهایی که شناسایی شده و پروژه‌های توسعه شرکت باید افزایش سرمایه بدهیم آن را امسال اجرایی کرده، ولی باید ابتدا نماد شرکت باز شود و بازار به شرایط تعادل برسد، سپس درباره میزان آن نظر بدهیم.

وی تاکید کرد: در مرحله اول ۴۲ درصد افزایش سرمایه داشتیم که در حال حاضر با وضعیتی که برای سهام سایپا به وجود آمده این مساله تغییر خواهد کرد.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی گروه بهمن درباره زمان افزایش سرمایه بیان کرد: کارهای لازم برای این کار انجام شده و بستگی دارد این پروژه‌ها و منابع در کجا سرمایه‌گذاری شود و همچنین با سازمان برای این کار در حال مذاکره هستیم و مشکلی نیز برای افزایش سرمایه نخواهیم داشت.