فرید هلالات - قیمت سهام شرکت ماشین‌سازی اراک در قالب موج سوم الیوت از محدوده 84 تومان تا محدوده 264 تومان رشد قیمت را تجربه کرده است.

حال این طور به نظر می‌رسد که موج چهارم الیوت در محدوده ۲۲۲ تومان با حمایت ۶/۲۳ درصد فیبوناچی مواجه شده است.
این در حالی است که 6/23 درصد فیبوناچی اغلب شکسته می‌شود؛ بنابراین انتظار می‌رود قیمت در نهایت به حمایت 222 تومان نفوذ کند. حمایت ایجاد شده در محدوده 222 تومان می‌تواند به رشد کوتاه‌مدت قیمت بینجامد. اولین مقاومت مهم در محدوده 234 تومان قرار دارد. در صورت شکسته شدن 234 تومان، 244 تومان در 8/61 درصد فیبوناچی مرز مهمی است و در نهایت مهم‌ترین مقاومت در قله 264 تومان قرار دارد.
احتمال اینکه قیمت بدون افت به زیر ۲۲۲ تومان بتواند در قالب بازاری صعودی به ۲۶۴ تومان نفوذ کند، بسیار کم است؛ چراکه برای داشتن رشدی مناسب در معاملات سهام شرکت، دریافت سیگنال اشباع بازار فروش الزامی است. این در حالی است که در شرایط کنونی این سیگنال دریافت نشده؛ بنابراین سهام شرکت در وضعیت سیگنال خرید قرار ندارد. بر اساس آنچه گفته شد کف آتی قیمت در یکی از سطوح ۲۰۰ - ۱۹۵ تومان، ۱۷۴ تومان و ۱۵۳ تومان تشکیل خواهد شد. چنانچه در هر یک از سطوح مزبور سیگنال اشباع فروش دریافت شود؛ به معنی آغاز بازار صعودی تلقی شده و فرصتی مناسب به جهت خرید محسوب می‌شود.
WWW.IRBORNA.IR
تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.