گروه بورس- نسترن فیروز: سهامداران بازار فرابورس در سومین روز متوالی برای نماد معاملاتی «رپارس» شاهد تشکیل صف خرید به تعداد 21‌میلیون سهم بودند.

در همین حال در معاملات دیروز نماد لیزینگ ایرانیان در ابتدای بازار شاهد تشکیل صف خرید بود که تا پایان ساعت کاری این صف عرضه شد. از سوی دیگر روز گذشته رقابت بر سر دو بلوک سمندریل و پتروشیمی کرمانشاه ادامه یافت. این در حالی است که روز گذشته نماد معاملاتی «کمرجان» تنها نماد منفی بازار بود که افت 46/2درصدی قیمت را تجربه کرد. همچنین نماد تجارت الکترونیک پارسیان با 99/4‌درصد، لیزینگ ایرانیان با 74/4‌درصد، کویرتایر با 33/4‌درصد و بیمه دی با 38/3‌درصد رشد قیمت روبه‌رو شدند. نماد معاملاتی «رپارس» با حجم معاملاتی 3‌میلیون و 159هزار و 605سهم و ارزش معاملاتی 22‌میلیارد و 268میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد. از سوی دیگر لیزینگ ایرانیان با حجم معاملاتی یک‌میلیون و 704‌هزار سهم ارزشی معادل 3‌میلیارد و 349‌میلیون‌ریال کسب کرد.این در حالی است که نماد معاملاتی «پکویر» با ارزش معاملاتی 14‌میلیون‌ریال توانست 7‌هزار و 100سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند. همچنین بیمه دی با ارزش معاملاتی یک‌میلیارد و 753‌میلیون‌ریال، 666‌هزار سهم از حجم بازار را به خود اختصاص داد. نماد معاملاتی «کمرجان» با حجم معاملاتی 97‌هزار و 434‌سهم و ارزش معاملاتی 308میلیون‌ریال به قیمت 3‌هزار و 170ریال معامله شد. در مجموع حجم کل بازار فرابورس در روز گذشته به 5‌میلیون و 633هزار و 864‌سهم و ارزش کل معاملات به 27‌میلیارد و 692‌میلیون‌ریال رسید.
افزایش حداقل قیمت ورودی رقابت‌های بلوکی
از سوی دیگر به دنبال کنار نکشیدن رقبا در بازار سوم فرابورس، رقابت برای سهام دو شرکت سمند ریل و پتروشیمی امیرکبیر دنباله‌دار شد. مدیر بازار فرابورس با بیان مطلب بالا گفت: به دلیل رقابت در دقایق پایانی جلسه معاملاتی در نماد «سمند4» و «کرمان4»، ادامه رقابت بر سر این دو شرکت به امروز موکول شد. حسن محمدتبار ادامه داد: امروز رقابت برای خرید 35‌درصد از سهام پتروشیمی کرمانشاه و 40‌درصد از سهام سمندریل در بازار سوم فرابورس دنبال شد. وی افزود: در نتیجه این رقابت‌ها، ‌قیمت هر سهم شرکت سمند ریل امروز به 2065‌ریال رسید تا فردا رقابت از همین رقم دنبال شود.مدیر بازار شرکت فرابورس تصریح کرد: در عین حال، قیمت هر سهم پتروشیمی کرمانشاه هم تا 36‌هزارو 260‌ریال افزایش یافت و پایه رقابت فردا شد. محمدتبار خاطرنشان کرد: به دلیل دنباله‌دار شدن رقابت،‌ از امروز دامنه ورود قیمت برای سهام این دو شرکت تغییر کرد، به طوری که دامنه ورود قیمت پیشنهادی برای خرید سهام در نماد «سمند4»، 5‌ریال و برای نماد «کرمان 4»،
مبلغ ۱۰‌ریال بود.