گروه بورس- مجید اسکندری: عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران از برگزاری کنفرانس یکمین سالانه پیشگیری از تقلب و سوءاستفاده‌های مالی در پایان آذر و اول دی ماه خبر داد. دکتر امیر پوریانسب در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد در خصوص برگزاری کنفرانس یاد شده گفت: تقلب یک واقعیت است و هیچ سازمان یا فردی در برابر ریسک ناشی از آن مصون نیست، اما آموزش، ارزان‌ترین راه مقابله با تقلب و سوءاستفاده‌های مالی است و بیش از نیمی از تقلب‌ها با آموزش کاهش می‌یابند.

وی افزود: این کنفرانس با هدف ارتقا و اعتلای دانش، تجربه و ابزارهای پیشگیری و کشف تقلب و سوءاستفاده‌های مالی برای بخش‌های خصوصی و عمومی و به منظور حفظ منافع عمومی در قالب کنفرانس، نشست و کارگروه برگزار خواهد شد. پوریا نسب درباره مهم‌ترین ویژگی‌های این کنفرانس گفت: شرکت‌کنندگان در این کنفرانس می‌توانند از ارائه ۲۶ مقاله، ۶ نشست تخصصی و سه کارگاه آموزشی بهره‌مند شوند. از سوی دیگر ۳۰ کارشناس تقلب از داخل و خارج در این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در این گردهم‌آیی، مدیران ارشد بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله مدیران شهرداری، بورس، سازمان حسابرسی، بانک‌ها و موسسات مالی، موسسات حسابرسی و تشکل‌های حرفه‌ای حسابرسی حضور خواهند یافت و چند تقلب مهم در شرکت‌های بزرگ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پوریانسب در ادامه به برخی از موضوعات این کنفرانس اشاره کرد و گفت: نقش راهبری شرکتی در پیشگیری و کشف تقلب، روش‌های پیگیری و کشف سوءاستفاده مالی در سازمان‌های غیرانتفاعی عمومی، عوامل راهبری شرکتی همبسته با تقلب‌های مالی، بازرسی‌های الکترونیکی تقلب، استانداردهای حسابرسی ناظر بر تقلب، روانشناسی تقلب‌های مالی، تقلب‌های مالی در فضای سایبر و ... مهم‌ترین موضوعات این کنفرانس دو روزه را تشکیل می‌دهند.

این حسابدار رسمی ادامه داد: کالبدشکافی تقلب‌های بانکی، راه‌های پیشگیری از تقلب‌های بیمه‌ای، کنترل‌ها و ابزارهای نظارتی ضدپولشویی، بازرسی تقلب، حسابرسی تقلب و تقلب‌های صورت‌های مالی نیز موضوع نشست‌های این کنفرانس هستند.

دبیر اجرایی کنفرانس یکمین سالانه پیشگیری از تقلب و سوءاستفاده‌های مالی در خصوص کارگاه‌های این کنفرانس گفت: کشف تقلب و سوءاستفاده‌های مالی در محیط کار، رویکرد عملی به استقرار کنترل‌های داخلی برای راه‌های تقلب و روش‌های عملی یافتن تقلب در صورت‌های مالی سه کارگاه این کنفرانس هستند.

پوریا نسب در خصوص مخاطبان این کنفرانس گفت: اعضای هیات مدیره، مدیران عامل، حسابرسان ارشد، مدیران مالی، کارشناسان دادگستری، حسابداران رسمی، استادان و دانشجویان حسابداری و رشته‌های مرتبط، بازرسان بانک‌ها و بیمه‌ها و سایر سازمان‌ها، حسابرسان داخلی، مشاوران تقلب و سوءاستفاده‌های مالی، حقوقدانان و قضات دادگستری مخاطبان این کنفرانس هستند. وی در پایان یادآور شد: این کنفرانس در تالارهای اصلی و فرعی برج میلاد تهران و در روزهای ۳۰ آذر و اول دی ماه سال جاری به ریاست دکتر حسین محمدپورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران و با دبیری علمی پروفسور ذبیح‌الله رضایی از دانشگاه ممفیس برگزار خواهد شد.