گروه بورس- نسترن فیروز: روز گذشته بازار فرابورس روز کاری آرامی را سپری کرد.

در همین حال در معاملات دیروز نماد معاملاتی «ودی» تنها نماد مثبت بازار بود که رشد ۳۶/۳‌درصدی قیمت را تجربه کرد.

این در حالی است که سه نماد لیزینگ ایرانیان، مرجان کار و کویرتایر هر کدام به ترتیب با افت ۶۶‌صدم‌درصد، ۸۵/۱‌درصد و ۷۲/۴‌درصد قیمت به کار خود پایان دادند. از سوی دیگر بیمه دی با حجم معاملاتی یک‌میلیون و ۲۷۵‌هزار و ۲۳۸‌سهم و ارزش معاملاتی ۳‌میلیارد و ۵۷۲‌میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد. همچنین لیزینگ ایرانیان با ارزش معاملاتی یک‌میلیارد و ۱۴۰میلیون‌ریال توانست ۶۳۴‌هزار سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند. این در حالی است که «کمرجان» با حجم معاملاتی ۹۵‌هزار سهم و ارزش معاملاتی ۲۹۷‌میلیون‌ریال به قیمت ۳‌هزار و ۱۳۳ریال معامله شد. نماد معاملاتی «پکویر» با حجم معاملاتی ۳۰‌هزار و ۵۱ سهم ارزش ۶۰‌میلیون‌ریال را از آن خود کرد. حجم کل بازار OTC روز گذشته به ۲‌میلیون و ۳۴‌سهم و ارزش کل معاملات به ۵‌میلیارد و ۶۹‌میلیون‌ریال رسید.

عرضه ۳۵‌درصدی پتروشیمی کرمانشاه

از سوی دیگر مدیر بازار فرابورس گفت: شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، ۸۸/۳۰‌میلیون سهم شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه را به ارزش ۱۱۰۶‌میلیارد‌ریال، ۲۹ شهریور در بازار سوم عرضه می‌کند.حسن محمد تبار افزود: شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی،۳۰میلیون و ۸۸۰هزارو ۵۰۰ سهم معادل ۳۵‌درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، به ارزش یک‌هزار و ۱۰۶‌میلیارد و ۳۸۶‌میلیون و ۵۵۴‌هزار‌ریال دوشنبه ۲۹شهریور، به صورت یکجا و نقد به نرخ پایه ۳۵‌هزارو ۸۲۸ریال در بازار فرابورس عرضه می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به نقدی بودن معامله و مهلت ۳ روزه برای تسویه، سرمایه‌گذارانی می‌توانند در این حراج شرکت کنند که توانایی پرداخت آن را در مدت مقرر داشته باشند. مدیر بازار فرابورس توضیح داد: سرمایه ثبت شده این شرکت؛ ۳/۸۸۲‌میلیارد‌ریال است و در زمینه تولید اوره و آمونیاک فعالیت می‌کند؛ مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی (۵۵/۳۸درصد)-موسسه بنیاد تعاون سپاه (۴۸/۱۹‌درصد) شرکت دانایان پارس ۳۸/۲‌درصد - اشخاص حقیقی ۱۲/۳۸‌درصد و سایر سهامداران حقوقی (۶۶/۰‌درصد)سهامداران عمده آن را تشکیل می‌دهد.

وی یادآور شد: بر اساس این گزارش قیمت خوراک (گاز مصرفی) و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد بود و متقاضیان باید تاثیر افزایش قیمت خرید مواد اولیه و سایر هزینه‌های تولید را در ارزیابی خود از قیمت سهام در نظر‌گیرند. به گفته محمد تبار کلیه زمین‌های سایت کارخانه در قبال وام‌های دریافتی از بانک‌ها در وثیقه بانک‌ها است.