فارس- مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه درآمد شرکت کشتیرانی کاهش نداشته است، گفت: هیچ‌گونه بازرسی از کشتی‌های ایرانی صورت نگرفته است.

محمد حسین داجمر در واکنش به این سوال که اخباری شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برخی از کشتی‌های شرکت‌ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بیکار شده‌اند، اظهار داشت: به هر حال اتحادیه اروپا یکسری محدودیت‌هایی به وجود آورده است، اما ما به دنبال جبران آن هستیم، زیرا انتقال برخی از کالاها که از قدیم توسط کشتی‌های خارجی بوده است، به ناوگان ملی سپرده شده است.

وی در واکنش به این سوال که آیا دولت تسهیلاتی در اختیار شرکت کشتیرانی قرار داده است تا محموله‌های دولتی توسط این شرکت انتقال داده شود؟ گفت: دولت در تجارت خارجی نقشی ندارد و کلیه کارهای اقتصادی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، اما بر اساس دستور وزیر بازرگانی کلیه کالاهای شرکت بازرگانی دولتی ایران توسط این شرکت جابه‌جا می‌شود. مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این سوال که آیا شما طرحی پیشنهادی به دولت یا مجلس برای جبران کاهش درآمدها نداشته‌اید؟ گفت: پیشنهادهایی داده شده است و مصوباتی صورت گرفته و به دنبال آن هستیم این نقیصه را جبران کنیم، اما تا زمان تصویب نهایی آن نمی‌توانیم اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم.

وی با بیان اینکه درآمد شرکت کشتیرانی کاهش پیدا نکرده است، اظهار داشت: در حال حاضر وضع بازار حمل و نقل بهتر از زمان بحران‌های جهانی است.

داجمر در واکنش به این سوال که آیا تاکنون کشتی‌های ایرانی بازرسی شده‌اند یا خیر؟ گفت: هیچ‌گونه بازرسی‌ از کشتی‌های ایرانی صورت نگرفته است.