گروه بورس- شرکت بورس و اوراق بهادار گزارش عملکرد ۵ ماهه تالارهای مناطق را منتشر کرد. بر اساس اطلاعیه بورس اوراق بهادار، طی مدت مورد گزارش در تالارهای مناطق مبلغ ۳۴‌هزار و ۸۶۲‌میلیارد ریال سهام مبادله شد که بالاترین میزان از ارزش معاملات به بورس منطقه‌ای اصفهان اختصاص داشت. در این حال اصفهانی‌ها در تالار خود تعداد ۲۸۰۹میلیون سهم به ارزش ۶‌هزار و ۵۶۰میلیارد ریال سهام مبادله کردند. ۵۴‌درصد از حجم این معاملات در تالار مزبور مربوط به خرید سهام بوده است.

سهم این تالار از کل بازار از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه بیش از ۸/۲‌درصد اعلام شده است.

همچنین از ارزش کل معاملات عنوان شده مبلغ ۵‌هزار و ۳۸۴‌میلیارد ریال به بورس کیش اختصاص داشت که این امر منجر شد تا تالار یاد شده رتبه دوم را در میان سایر تالارها از نظر حجم ریالی معاملات به دست آورد.

این تالار از معاملات ۵ ماهه خود موفق به کسب ۴۴/۱۵‌درصد از سهم از کل تالارها شد.

بدین ترتیب تالارهای منطقه‌ای مشهد با ۶/۱۲‌درصد، کرج با ۲۰/۸‌درصد، رشت ۳۵/۵‌درصد، تبریز با ۱۵/۵‌درصد، قم با ۷۱/۴‌درصد، شیراز با ۵/۴‌درصد، زنجان با ۱۶/۴‌درصد و کرمان با ۱۰/۴‌درصد به ترتیب رتبه‌های سوم تا دهم از حیث سهم از کل تالارها را از آن خود کردند.

براساس این گزارش، در تالار گرگان طی مدت یاد شده هیچ سهمی دادوستد نشد. همچنین کمتر از میزان سهام مبادله شده در تالار خرم‌آباد رخ داد که معادل ۳‌میلیارد ریال بود. این تالار یک‌صدم سهم از کل تالارها را در رده‌بندی یاد شده به دست آورد.

صدور ۱۸هزار کد در تالارهای منطقه‌ای

از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه حدود ۱۸‌هزار و ۹۵۴‌کد سهامداری در تالارهای بورس منطقه‌ای صادر شد که ۰۷/۱۲‌درصد از این کدها به تالار منطقه‌ای مشهد اختصاص داشت.

اصفهانی‌ها در این زمینه دوم شدند و ۵۶/۱۱درصد از کدهای صادره را از آن خود کردند. پس از آنها زنجان، شیراز، کرج، رشت، تبریز، قزوین و بیرجند در رده‌های سوم تا دهم قرار گرفتند.