شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از جمله نمادهایی است که در روزهای اخیر با استقبال خوبی از سوی بازار روبه‌روشده است، تا جایی که حجم معاملات اخیر این شرکت بالاترین حجم معاملات آن در سال‌های اخیر بوده است. اما نکته قابل‌توجه اینکه به‌رغم عرضه بالایی که در این نماد صورت گرفته است همچنان اشتیاق بالایی برای خرید آن در بازار وجود دارد.

«وصندوق» در آخرین اعلام خود با تعدیل قابل‌توجه سود سال مالی ۱۳۹۰ آن را ۳۸۰‌ریال اعلام کرد و سود خود را حدود ۲۳‌درصد نسبت به سال قبل تعدیل داد. اقدامات این شرکت در اطلاع‌رسانی به موقع و جامع، وضعیت مناسب سودآوری و نیز NAV بالای این شرکت و تفاوت قابل‌توجه قیمت هر سهم نسبت به پتانسیل‌های آن مهم‌ترین دلیل افزایش اقبال به این شرکت در روزهای اخیر بوده است.

این شرکت در اقدامی قابل تحسین هم گزارش حسابرسی شده سود هر سهم سال ۱۳۹۰ خود را تنها پس از ۱۳ روز از زمان اعلام گزارش حسابرسی نشده خود ارائه کرد و به این ترتیب رکوردی جالب توجه در ارائه گزارش حسابرسی شده سود هر سهم بر جای گذاشت. ارائه اطلاعات لازم، جامع و به موقع به بازار باعث شده است این شرکت یکی از شفاف‌ترین شرکت‌های بورس به لحاظ اطلاع‌رسانی باشد. این شرکت به خصوص در ماه‌های اخیر با ارائه گزارش‌های ماهانه، سه ماهه و دوره‌ای موفق شده است، رتبه اطلاع‌رسانی خود را بر اساس اطلاعیه سازمان بورس نسبت به سال‌های قبل بهبود بخشیده و جزو ۲۰ شرکت برتر بورس به لحاظ اطلاع‌رسانی و شفافیت باشد. همچنین این شرکت در راستای اطلاع رسانی شفاف و جامع به سهامداران خود اقدام به تقویت بسترهای الکترونیکی خود و ارائه خدمات لازم از طریق سایت خود (WWW.CPFIC.COM) کرده است، به طوری که با ارتقای صورت گرفته، سایت این شرکت به یکی از جامع‌ترین سایت‌های اطلاع رسانی در بین شرکت‌های بورسی تبدیل شده است. این شرکت همچنین در اقدامی جالب توجه مهم‌ترین تحولات و اخبار شرکت را از طریق پیام کوتاه (SMS) برای سهامداران خود ارسال می کند.

گفتنی است، قابلیت‌های بالای موجود در این شرکت نظیر به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌ها، سود‌آوری قابل‌توجه پتروشیمی جم در سال دوم بهره‌برداری و چشم‌انداز مثبت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته توسط این شرکت باعث شده است سرمایه‌گذاران بازار سرمایه به این شرکت به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن و با سودآوری مطلوب که چشم‌انداز روشنی دارد، نگاه کنند.