فرید هلالات- در تحلیل اخیر سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان مورخ ۲۵/۵/۱۳۸۹ هدف قیمت در محدوده ۳۰۰‌تومان یا فراتر از آن عنوان شد. این در حالی است که سیگنال خرید سهام شرکت در محدوده ۲۳۰‌تومان با هدف شرکت در مجمع تقسیم سود و سیگنال خرید مجدد در ۲۰۷‌تومان پس از مجمع به اطلاع سرمایه‌گذاران محترم رسید.

فولاد مبارکه اصفهان یکی از نقد شونده ترین سهام بازار است و بنابراین گیر افتادن در آن با احتمال ضعیفی همراه است. طبعا محدوده ۳۰۹ - ۳۰۶‌تومان باند مقاومتی قدرتمندی است و همان طور که در معاملات روزهای اخیر مشاهده شد، حجم سنگینی در محدوده مقاومت مزبور رقم خورد. با این همه هنوز هم احتمال رشد بیشتر به ۳۴۰ - ۳۳۰‌تومان وجود دارد اما قطعا نگهداری سهام در محدوده بالای ۳۱۰‌تومان با ریسک مضاعفی همراه است.

در تحلیل قیمت جهانی فولاد شمش مدیترانه یک مثلث متقارن مشاهده می‌شود که رشد قیمت را در سر می‌پروراند. محدوده‌های ۵۲۰‌دلار و سپس ۵۵۶ - ۵۵۱‌دلار دو سطح مهم و با اهمیت بر سر راه قیمت جهانی فولاد هستند. احتمال رشد تا محدوده ۵۵۶- ۵۵۱‌دلار بالا است و طبعا رشد قیمت جهانی فولاد احتمال افزایش قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه را در پی دارد. در مجموع با وجود احتمال رشد بیشتر قیمت سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اگر سهام شرکت را در طی معاملات اخیر فروخته‌اید که رفتار مناسبی بوده و اگر هنوز سهامدار هستید به احتمال قوی اتفاق بد و ویران‌کننده‌ای در راه نیست. ممکن است قیمت کمی افت کند؛ اما احتمالا باز هم محدوده بالای ۳۰۰‌تومان را خواهد دید.

با علم به اینکه قیمت ممکن است حتی تا ۳۳۰‌تومان رشد کند رفتار حرفه‌ای، توجه به سیگنال‌های تکنیکال و در نتیجه خروج از سهام شرکت است. در نمودار قیمت سیگنال واگرایی منفی در اسیلاتور MACD و RSI مشاهده می‌شود که به کندن دندان طمع توصیه می‌کند.

WWW.IRBORNA.IR

تحلیل فوق بیانگر دیدگاه نگارنده است و چاپ آن به منزله تایید روزنامه دنیای اقتصاد نیست.