سنا- در جلسه اخیر شورای کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار،‌ چهارمین دبیرکل این کانون انتخاب شد.

در این جلسه که به ریاست «ابراهیم عنایت»‌ رییس این شورا برگزار شد، سید روح‌‌الله میرصانعی به عنوان دبیرکل کانون برگزیده شد.

درفراخوان کانون کارگزاران ۸ نفر برای کسب کرسی دبیرکلی این کانون ثبت نام کرده بودند که شورای کانون پس از بررسی سوابق این افراد و انجام مصاحبه با تمامی آنان به اتفاق آرا،‌ میرصانعی را به عنوان دبیرکل جدید انتخاب کرد.

میرصانعی پیش از این مدیرعامل کارگزاری پارس ایده بنیان بود که ۸ سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه دارد.

یادآور می‌شود‌ بعد از تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در اول آذر ۸۴ توسط مجلس شورای اسلامی و تفکیک حوزه‌های نظارتی و اجرایی بازار سرمایه، شرکت‌های کارگزاری با مجوز سازمان بورس اقدام به تشکیل کانون کارگزاران با ۱۰۰ عضو کردند.

هیات رییسه این کانون در خرداد ماه سال ۸۶ تشکیل و جمال حسینی به عنوان نخستین دبیرکل انتخاب شد.

حسینی بعد از مدت کوتاهی از سمت خود استعفا و علی اصغر کبوته جانشین وی شد.

دومین دبیر کل کانون کارگزاران نیز بعد از ۶ ماه به علت مشکلات جسمانی از سمت خود کناره‌گیری کرد تا حسین خزلی خرازی این سمت را برعهده‌گیرد.

خرازی ماه گذشته پس از دو سال فعالیت در کانون کارگزاران از سمت خود استعفا کرد تا میر صانعی ۳۰ ساله به عنوان جوان‌ترین دبیرکل کانون برگزیده شود.

همچنین یک عضو شورای کانون کارگزاران در گفت‌وگو با «موج» در این زمینه اظهار داشت: سید روح‌اله میرصانعی عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل کارگزاری پارس ایده بنیان و عضو شورای کانون کارگزاران بود که پس از انتخاب به عنوان دبیرکل کانون کارگزاران، از سمت‌های فعلی خود در شرکت کارگزاری پارس ایده بنیان استعفا خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نام وی در میان کاندیداهای دبیر کلی کانون کارگزاران نبود؟ عنوان کرد: اشتغال وی در کارگزاری پارس ایده بنیان به عنوان ابهامی در کاندیداتوری دبیرکل کانون کارگزاران مطرح بود.

بدیعی اضافه کرد: روند استعلام وی ازسازمان بورس برای کاندیدا شدن منجر شد تا نام وی مطرح نشود و زمانی که پاسخ استعلام آمد اسامی کاندیداها به شورا اعلام شده بود.

وی در خصوص آغاز فعالیت‌های وی در شورای کانون کارگزاران اظهار داشت: پس از پایان ماه مبارک رمضان جلسه تودیع و معارفه دبیر کل جدید کانون برگزار خواهد شد.