مهر - رییس کمیسیون پیگیری و نظارت اصل۴۴ قانون اساسی از ارائه گزارش سهام عدالت به هیات رییسه مجلس خبر داد و گفت: تلاش ما این است این گزارش در جلسه چهارشنبه مجلس و قبل از تعطیلات دو هفته‌ای قرائت شود.

حمید رضا فولادگر با اشاره به جلسه صبح روز دوشنبه کمیسیون پیگیری و نظارت اصل۴۴ قانون اساسی گفت: گزارش بخش سهام عدالت از دومین گزارش عملکرد اصل۴۴ قانون اساسی به هیات رییس مجلس تقدیم شده است که تا جلسه بعدی مجلس چاپ و بین نمایندگان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین گزارش کمیسیون اصل۴۴ سه بخش است که شامل سهام عدالت، چالش‌ها در اجرای قانون اصل۴۴ و گزارش از آخرین وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. فولادگر گفت: گزارش چالش‌ها در اجرای قانون اصل۴۴ نیز به هیات رییسه مجلس تقدیم شده؛ اما در دستور کار این هفته مجلس نیست و بعد از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین در این جلسه اصلاح قانون معادن در دستور کار قرار داشت، دو ماده این طرح مورد بحث قرار گرفت سیاست‌گذاری‌ها و اعمال حاکمیت دولت با رعایت سیاست‌های اصل۴۴ را به تصویب رساندیم.

نماینده اصفهان در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: در این جلسه مقرر شد در تهیه گزارش‌ها از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای اصل۴۴ قانون اساسی رهنمودهای مقام معظم رهبری اساس قرار داده شود. دیدگاه مسوولان اجرایی برای ما محترم است؛ اما مبنای سنجش ما رهنمودها و معیارهای مقام معظم رهبری در این باره است که تاکید کردند این قانون صحیح و کامل اجرا شود.