گروه بورس- قند شیرین خراسان پیش‌بینی زیان هر سهم را به سود تبدیل کرد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، قند شیرین خراسان درآمد هر سهم امسال مالی منتهی به شهریور امسال را با ۵۰‌میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۱۵‌ریال پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که در اطلاعات قبلی شرکت برای هر سهم مبلغ ۹۶‌ریال زیان در نظر گرفته بود که دلیل تعدیل اخیر درآمد ناشی از فروش سرمایه‌گذاری در سهام است. بر این اساس «قشرین» مبلغ ۱۱‌میلیارد و ۶۴۴‌میلیون ریال درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری شناسایی کرده که ناشی از فروش سهام شرکت‌های نکا پلاستیک و پیشرو کارساز است.

از سوی دیگر «قشرین» عملکرد دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ماه را با زیان یک ریالی برای هر سهم با وجود کسب درآمد ۱۰۰‌میلیارد و ۳۳۵‌میلیون ریالی حاصل از فروش گزارش کرده است. پیش‌بینی عملکرد سال مالی منتهی به شهریور امسال قند شیرین خراسان در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۸‌درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۱۶‌درصد کاهش، زیان عملیاتی مبلغ ۱۰‌میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال کاهش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر پیش‌بینی خالص درآمدهای متفرقه سال مالی ۸۹ به مبلغ ۷‌میلیارد و ۵۵۹‌میلیون ریال (مبلغ ۱۵۱‌ریال به ازای هر سهم) عمدتا شامل فروش اموال وسائط نقلیه اسقاطی کارخانه می‌باشد.

هیات مدیره قند شیرین خراسان در نظر دارد ۱۰‌درصد سود سال مالی ۸۹ را جهت تقسیم به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.