فارس- رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس اعمال هر گونه فشار برای کاهش یا افزایش پیش‌بینی سود «صدرا» را تکذیب کرد. «امیر حمزه مالمیر» در پاسخ به این پرسش که چرا بازگشایی نماد معاملاتی شرکت صدرا به‌رغم برگزاری مجمع سالانه در ۲۹ تیر طولانی شده؟ اظهار داشت: شرکت صدرا یکسری اطلاعات را به سازمان ارائه کرده که پیرامون آن جزئیاتی از شرکت درخواست شده که هنوز جزئیات درخواستی را دریافت نکرده‌ایم. از طرف دیگر در برابر اطلاعات ارائه شده، مسوولان صدرا اعلام کرده‌اند که این اطلاعات به تغییر و اصلاح نیاز دارد.

وی ادامه داد: بنابراین فشاری از جانب ما به این شرکت نبوده و به محض دریافت اطلاعات مدنظر با امضای مدیرعامل جدید صدرا و انعکاس آن به بازار، نماد معاملاتی این شرکت از توقف خارج می‌شود. «مالمیر» در واکنش به این سوال که «با این اوصاف زمان تقریبی بازگشایی نماد معاملاتی این شرکت چه وقت خواهد بود»؟ خاطرنشان کرد: به محض دریافت اطلاعات تایید شده توسط مدیرعامل جدید صدرا و برخی جزئیات قراردادهای پارس جنوبی و شفاف سازی‌های لازم ،‌نماد شرکت صدرا در بازار سهام باز می‌شود.

این مقام مسوول ادامه داد: بعد از ارائه برخی اطلاعات، مدیران صدرا با ارسال نامه‌ای خواهان عدم انتشار آنها بعد از بررسی مجدد شده‌اند. این در حالی است که برخی عنوان می‌کنند سازمان بورس خواهان افزایش یا کاهش سود اعلامی (۲۵ تومان برای هر سهم) شده که این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد.

مالمیر تاکید کرد: این درست است که ما در خصوص محتوا و جزئیات قرارداد‌های این شرکت اطلاعاتی خواسته‌ایم اما اینکه اداره نظارت بر ناشران بورسی یا شخص من خواهان کاهش یا افزایش پیش‌بینی سود باشیم اصلا و ابدا صحت ندارد.

وی در برابر دیگر نکته مبنی بر اینکه «با این اوصاف آیا شرکت صدرا پیش‌بینی سود ۲۵ تومانی هر سهم را کاهش داده یا خیر؟» اظهار داشت: مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند اطلاعات قبلی به بازنگری مجدد نیاز دارد. اگر این اطلاعات به دست ما برسد، می‌‌توانم بگویم که آیا شرکت سود پیش‌بینی قبل را کم کرده یا خیر؟

به گفته مالمیر، اواخر دو هفته پیش نامه لزوم بررسی مجدد اطلاعات ارسالی صدرا و بعد از پیش‌بینی سود ۲۵ تومانی هر سهم به سازمان بورس ارائه شده است.

وی گفت: توصیه ای کلی دارم و آن اینکه سرمایه‌گذاران با بررسی کامل اطلاعات و فارغ از هر گونه هیجان و تحلیل براساس شایعات، نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.