گروه بورس- نسترن فیروز: روز گذشته در حالی که صف خرید نماد کویرتایر عرضه شد برای این نماد دوباره به تعداد 102هزار سهم صف خرید تشکیل شد.

در همین حال در معاملات دیروز صف فروشی به تعداد یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار سهم برای نماد معاملاتی «ودی» تشکیل شد. از سوی دیگر سهام نیروگاه پتروشیمی امیرکبیر که قیمت پایه آن ۱۰۰‌ریال بود با یک‌ریال افزایش به قیمت ۱۰۰۱‌ریال معامله شد. این در حالی است که دیروز تنها، نماد معاملاتی «پکویر» روز کاری مثبتی را سپری کرد و با رشد ۰۱/۴‌درصدی قیمت به کار خود پایان داد.
همچنین سه نماد لیزینگ ایرانیان، مرجان کار و بیمه دی هر کدام به ترتیب با افت 82‌صدم‌درصد، 59/1درصد و 41/4‌درصد قیمت روز کاری خود را سپری کردند.
از سوی دیگر نماد کویرتایر با حجم معاملاتی ۳میلیون سهم و ارزش معاملاتی ۵میلیارد و ۸۵۱میلیون‌ریال به عنوان باارزش‌ترین نماد بازار شناخته شد.
نماد معاملاتی «وایران» با ارزش معاملاتی 3‌میلیارد و 352میلیون‌ریال توانست 2‌میلیون سهم از حجم معامله شده بازار را از آن خود کند.
همچنین نماد مرجان کار با حجم معاملاتی ۷۳هزار سهم و ارزش معاملاتی ۲۳۸میلیون‌ریال به قیمت ۳‌هزار و ۲۷۵‌ریال معامله شد.
این در حالی است که بیمه دی با حجم معاملاتی 811هزار و 155سهم ارزش معاملاتی معادل 2‌میلیارد و 407‌میلیون‌ریال را از آن خود کرد.
در پایان یادآور می‌شود که حجم کل بازار فرابورس در روز گذشته به ۵‌میلیون و ۵۲۲هزار و ۹۴۰ سهم و ارزش کل معاملات به ۱۱‌میلیارد و ۸۴۸میلیون‌ریال رسید.
معرفی نمایندگان اعضای جدید هیات‌مدیره
نمایندگان هفت عضو اصلی اعضای جدید هیات‌مدیره فرابورس معرفی شدند.
پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرابورس در 16 تیر ماه، اعضای جدید هیات‌مدیره فرابورس معرفی شدند.
بر این اساس آقایان سید ابراهیم عنایت (بانک پارسیان)، حمیدرضا رفیعی کشتلی (شرکت بورس اوراق بهادار تهران)، علی سنگینیان (مرکز مالی ایران)، رسول سعدی (سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه)، علی قاسمی ارمکی(سرمایه‌گذاری سپه) -فرهاد عبداله زاده (کارگزاری نهایت نگر) و هاشم بوذر جمهر (کارگزاری بانک صادرات) به عنوان نمایندگان حقیقی اعضای هیات‌مدیره فرابورس معرفی شدند.
همچنین نمایندگان حقیقی اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره فرابورس آقایان محرم رزمجویی(شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی)، محمد غفارپور (کارگزاری بانک ملت) و حمید حسینی (سرمایه‌گذاری استان خوزستان) معرفی شدند.
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فرابورس که در تیر ماه امسال برگزار شد پس از پایان
رای‌گیری به ترتیب بانک پارسیان، شرکت بورس اوراق بهادار، مرکز مالی ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سرمایه‌گذاری سپه، کارگزاری نهایت‌نگر و کارگزاری بانک صادرات به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره وکارگزاری بانک ملت، سرمایه‌گذاری توسعه ملی و سرمایه‌گذاری استان خوزستان نیز به عنوان اعضای علی‌البدل هیات‌مدیره شرکت فرابورس تعیین شدند.
پیش از این بانک پاسارگاد و سرمایه‌گذاری استان تهران عضو اصلی هیات‌مدیره فرابورس بودند که کارگزاری بانک صادرات و سرمایه‌گذاری سپه جانشین این دو شدند.