ایسنا- یک کارگزار بورس با بیان اینکه در افزایش نامعقول قیمت بیمه دانا کارگزاران مقصر بودند، اعلام کرد که بهبود قیمت سهام بیمه دانا چند ماه به طول می‌انجامد. محمد ابراهیم قربانی فرید کشف قیمت ۲۶۱۰‌تومانی بیمه دانا و افت این قیمت طی روزهای اخیر را مورد توجه قرار داد و گفت: در کشف قیمت گران سهام بیمه دانا، کارگزاران مقصر بودند، به طوری که باید روی قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰‌تومان می‌ایستادند و تا ۲۶۰۰‌تومان رقابت نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه مطالعات کافی روی این سهم صورت نگرفت، ادامه داد: اگر کارگزاران و سهامداران روی این سهم مطالعات کافی داشتند متوجه می‌شدند که ۱۶۰‌تومان از سود ۲۰۰‌تومانی این شرکت غیر‌عملیاتی است و از سال دیگر وجود ندارد بنابراین نباید سود غیر عملیاتی شرکت در محاسبه قیمت سهم در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: بازار تصورکرد که سود این شرکت ۲۰۰‌تومان است و این سود عملیاتی است بنابراین قیمت روی P/E چهارده مرتبه رفت، در حالی که سهمی که برای اولین بار وارد بورس می‌شود باید P/E حدود هفت داشته باشد.

به اعتقاد این کارگزار بورس در معامله باید هر دو طرف سود ببرند، در حالی که در این سهم فقط فروشنده سود برد و سود یک طرفه بود. قربانی فرید در مورد آینده سهام این شرکت با بیان اینکه افزایش قیمت سهام بیمه دانا بستگی به برگزاری مجمع این شرکت دارد، گفت: ‌سهام بیمه دانا در حال حاضر عزادار است و بهبود آن چندین ماه طول می‌کشد، بنابراین سهامداران باید صبر کنند.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه در زمان صف فروش نباید عرضه‌ای روی این سهم صورت‌گیرد، به سهامداران توصیه کرد که کمی صبر کنند تا بازار بیمه دانا آرامش پیدا کرده و اشتباهی که رخ داده است، فراموش شود و این امر مستلزم طی کردن چند ماه خواهد بود.