گروه بورس- شرکت تراکتورسازی ایران طی عملکرد سه ماهه امسال با افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل مواجه شد. بنابر اطلاعات منتشره از سوی سازمان بورس، تا پایان خرداد ماه مبلغ ۶۰۵میلیارد و ۲۴۲میلیون ریال درآمد حاصل از فروش بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳‌درصد افزایش نشان می‌دهد. این مبلغ ۱۹‌درصد از پیش‌بینی بودجه امسال را محقق کرده است.

از سوی دیگر «تایرا» تا پایان خرداد ماه برای هر سهم مبلغ ۶۹‌ریال سود کنار گذاشت که با تحقق ۲۹‌درصدی سود هر سهم طی سه ماه نخست سال روبه‌رو است.

تراکتورسازی ایران درآمد هر سهم امسال را با ۹۰میلیارد ریال سرمایه به طور خالص مبلغ ۲۴۱ریال پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی عملکرد امسال در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی قبل به ترتیب فروش ۳۵‌درصد افزایش، بهای تمام شده کالای فروش رفته ۴۲‌درصد افزایش، سود عملیاتی ۲‌درصد کاهش و سود خالص ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس اطلاعات ارسالی شرکت، هیات مدیره در نظر دارد ۵۰‌درصد سود خالص را به ازای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی ۸۹ پیشنهاد کند.

تغییرات مربوط به افزایش هزینه‌های اداری، عمومی و فروش است که ناشی از افزایش هزینه‌های باشگاه فرهنگی و ورزشی شرکت تراکتورسازی ایران و ذخیره جهت مطالبات لاوصول است. در ضمن علل افزایش هزینه‌های مرکز آموزش مصوبه اخیر دولت مبنی بر عدم پذیرش دانشجو در دوره‌های علمی کاربردی است که باعث عدم تحقق درآمد و افزایش هزینه‌ها شده است.