فارس- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران از آمادگی این شرکت برای ارائه تسهیلات به شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی و سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگر خبر داد. مهدی رضوی گفت: ایفیک آماده است تا با استفاده از امکانات و توانمندی‌های خود نظیر ارائه تسهیلات به شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی زمینه فعالیت آنها را در ابعاد بین‌المللی و بازارهای جهانی فراهم آورد.

وی با اشاره به برخی از این توانمندی‌ها افزود: ارائه مستقیم تسهیلات و اعطای وام از طریق شرکت‌ها و موسسات مالی سرمایه‌پذیر ایفیک به شرکت‌های متقاضی و نیز انجام سرمایه‌گذاری مشترک با سایر شرکت‌های ایرانی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در خارج از کشور از جمله بخشی از خدمات ما به متقاضیان صاحب صلاحیت است. وی در زمینه پرداخت مستقیم تسهیلات تصریح کرد: شرکت‌های متقاضی با ارائه گزارش‌های امکان‌سنجی معتبر جداول مالی یا ترازنامه و تضمین بانکی‌ریالی و ارزی می‌توانند از ایفیک وام دریافت کنند. رضوی افزود: همچنین این شرکت می‌تواند با متقاضیان در انجام پروژه شریک شده و به صورت مشارکتی سرمایه‌گذاری کنند. مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره ایفیک خاطرنشان کرد: سود تسهیلات اعطایی بستگی به وضعیت مالی شرکت سوابق و نوع فعالیت آن دارد. وی با اشاره به موسسات و بانک‌های مطرحی نظیر بانک توسعه مصر ایران، بانک توسعه اسلامی و بانک اسکان اردن که ایفیک در آنها سهامدار است، گفت: متقاضیان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، املاک و... با ارائه گزارش امکان‌سنجی معتبر می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از ایفیک از این بانکها و موسسات تسهیلات دریافت کنند.

رضوی تاکید کرد: بانک اسکان تنها در بخش‌های مسکن، املاک و هتل سرمایه‌گذاری می‌کند و تسهیلاتی که اعطا می‌کند برای انجام این پروژه‌ها در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران در خصوص حمایت شرکت متبوعش از سرمایه‌گذاران ایرانی بیان داشت:‌از نظر قانونی الزامی در این باره برای ما وجود ندارد، اما وظیفه ملی خود می‌دانیم تا در سال همت و تلاش مضاعف از توان کارشناسی مجموعه ایفیک برای رشد و پویایی اقتصاد ملی بهره بگیریم.

به گفته رضوی کاهش ریسک‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی پروژه‌های سودآور فراهم کردن حمایت‌های سیاسی و حقوقی در کشورهای مقصد برای سرمایه‌گذاران داخلی و سهولت دستیابی به خط اعتباری کشورهای هدف از جمله دیگر خدمات قابل ارائه ایفیک برای شرکت‌های ایرانی است.

عضو هیات مدیره بانک توسعه مصر ایران همچنین از استقبال گسترده بسیاری از کشورها برای تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک با ایران خبر داد و اظهار کرد: شرکت‌های مشترک متعددی با دیگر کشورها به ثبت رسیده و مشغول فعالیت هستند و این امر در حال گسترش است.

مهدی رضوی افزود: سهم ایفیک در برخی از این شرکت‌ها کمتر از ۵۰‌درصد نیست و سیستم مدیریتی نیز به صورت چرخشی تغییر خواهد کرد.